שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עסקת חילופי שבויים בדרך: עשרות חטופים תמורת אלפי מחבלים

על פי דיווח ברשת NBC, ישראל הסכימה לעסקת חוליקאת עם חמאס שהוצעה בפסגה בפריז. העסקה צפויה לכלול הפסקת לחימה, שחרור עשרות חטופים ואלפי מחבלים.

21:27 ,29/01/24
חמאס
קרדיט: חמאס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על פי דיווח של רשת NBC, ישראל הסכימה למתווה עקרוני לעסקת חילופי שבויים עם ארגון חמאס, אשר הוצע במהלך פסגה בינלאומית שנערכה לאחרונה בפריז. טיוטת ההצעה אמורה להיות מועברת כבר היום לחמאס.

על פי המתווה, העסקה תכלול תחילה 45 ימי הפוגה ושחרור הדרגתי של עשרות חטופים ישראלים, תמורת שחרור אלפי אסירים ועצירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל. בהמשך ישוחררו גם מאות מחבלים הכלואים בישראל, כולל רוצחים.

מקורבים למו"מ אומרים כי מדובר בהתקדמות משמעותית ראשונה מזה זמן רב במאמצים להגיע לעסקת חילופין. עם זאת, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא בחריפות נגד היוזמה, ואמר כי ישראל לעולם לא תסכים להפסקת לחימה או לשחרור המוני של מחבלים.

לדברי סמוטריץ', ״עצירת המלחמה לא באה בחשבון. המשמעות של הדבר הזה היא אבדן כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו, זו מציאות שחלילה תאפשר לחמאס להשתלט מחדש על השטח ותסכן את תושבי הדרום ומדינת ישראל. זה שדר נוראי לאויבים מסביב וזה לא יקרה. כך גם שחרור מחבלים המוני שיהפוך כל יהודי בארץ ובעולם ליעד לחטיפות אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזאת. נקודה״.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו