יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עם דם על הידים: נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע המזעזע באלעד

ביום ה-4 למצוד: נלכדו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד באזור מיוער בין ראש העין לנחשונים • צפו

11:06 ,08/05/22
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המחבלים נתפסו כ-500 מטר בלבד מהעיר אלעד

במבצע משולב של כוחות הביטחון, נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. השניים נעצרו במהלך סריקות סמוך לאלעד. בסיום מבצע משותף של משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, סמוך לעיר.

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

ע"פ הדיווחים אתמול הצבא איתר באזור ממצא חשוד. היום חזר לשם כוח של צה״ל והשב״כ לאותו תא שטח, וזיהו שם תוך כדי סריקות – תנועה חשודה בשיח. התחילו צעקות, זיהו את שני המחבלים מסתתרים בתוך השיח, הקפיצו כוחות נוספים וביצעו את המעצר.

צפו ברגע התפיסה

קרדיט: לפי סעיף 27 א

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי מסר ״הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל״.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי מסר "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם.
אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר."

 


קרדיט לפי סעיף 27 א

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קרא לחסל את המחבלים: "מחבלים הורגים במקום, לא תופסים אותם בחיים. מדובר בפספוס של כוחות הבטחון שיכלו למנוע את החגיגה של המחבלים בבתי הכלא, אם היו יורים בהם ומחסלים אותם. אסור לסכן את כוחות הביטחון, כאשר מדובר ברוצחים עם גרזנים יש סכנה ממשית של כוחותינו ולכן היה מצופה שתינתן פקודה אחת לחסל אותם".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".


קרדיט לפי סעיף 27 א

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים הרוצחים מהפיגוע באלעד".

שר החוץ, יאיר לפיד מסר "ארבעה ימים של עבודת מודיעין ושטח הסתיימו הבוקר בתפיסת המחבלים הנתעבים שרצחו בדם קר את יונתן, אורן ובועז ז״ל. אני מברך את כוחות הבטחון על המאמצים הרבים, על הנחישות ועל הדבקות במטרה להביא את הרוצחים למיצוי הדין. ‏ידע כל מחבל שרוצה לפגוע באזרחי ישראל שסופו להתפס. נמשיך לפעול למען בטחון אזרחי ישראל מביה"ח בילינסון עדכנו כי מצבם של 2 הפצועים קשה אך יציב, מונשמים ומורדמים. יש התייצבות במצבם.

 

קרדיט לפי סעיף 27 א

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בוועידת מועצות התלמידים והנוער לתפיסת המחבלים מאלעד ואמר "אני רוצה לברך יחד איתכם את כוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים הנתעבים. הטרור לא יכניע אותנו, לא הכניע אותנו ותמיד ננצח אותו כעם חופשי בארצנו.

מדינת ישראל תוכל לכל אתגר ואני בטוח שזרועות הביטחון ימשיכו לעשות הכל למגר את הטרור. כולנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות, מחבקים את הפצועים ומתפללים לרפואתם השלמה."

 


דוברות המשטרה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו