שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עיתונאית אל גאזירה נהרגה הלילה בחילופי אש בג'נין

דובר חמאס: "ההתנקשות היא פשע חדש שמתווסף לשורה של פשעים שביצע הכיבוש" • דובר צה"ל "המקרה בבדיקה"

09:55 ,11/05/22
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הלילה במהלך פעילות כוחות צה"ל בג'נין סמוך לכפר בורקין לטיפול בפעילות טרור, חשודים פתחו באש מסיבית לעבר הכוח והשליכו מטענים. חייל צה"ל השיבו בירי. אין נפגעים לכוחותינו.

במהלך חילופי האש נהרגה העיתונאית שירן אבו עאקלה – עיתונאית בכירה ברשת 'אל ג'זירה'.

בערבות מותה, שר החוץ, יאיר לפיד אמר "‏אנחנו מציעים לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

‏דובר צה"ל בראיון לקלמן ליבסקינד ורועי שרון אמר "אני חושב שלא אנחנו הרגנו אותה. הצענו לפלסטינים חקירה מהירה. כפי שנראה כרגע, היא כנראה נהרגה מירי פלסטיני – הסיבה שהם מסתירים פרטים, כנראה יש סיבה לכך".

בראיון לתקשורת הערבית אמר דובר צה"ל כי "ישראל הציעה לפלסטינים לפתוח בחקירה משותפת של נסיבות הריגת העיתונאית שירין אבו עאקלה וכי הפלסטינים סירבו להצעת צה"ל לבדיקה משותפת.

דובר חמאס חאזם קאסם: ההתנקשות בכתבת אל-ג'זירה שירין אבו עקל'ה היא פשע חדש שמתווסף לשורה של פשעים שביצע הכיבוש, במיוחד נגד התקשורת הפלסטינית.

אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אומר כי שירין אבו-עקלה הייתה הפנים של אל-ג'זירה כלפי העולם הערבי, אבטיפוס של עיתונאית אמיצה.

בראיון לאריה גולן אמר טיבי כי אין שום הסבר בעולם לירי קטלני בה או או בכל עיתונאי אחר. לדבריו, חיילי צה"ל אינם מתחשבים בנוכחות של עיתונאים והמשפט "צה"ל מתחקר את האירוע" הוא פרובוקטיבי, שקרי ומקומם

משרד החוץ הפלסטיני מסר "אנו מגנים את הוצאתה להורג של העיתונאית שירין אבו עקל'ה ומעמידים את ראש ממשלת ישראל הקיצוני בנט באחריות מלאה וישירה לפשע הנתעב הזה".

 


קרדיט לפי סעיף 27 א.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה". אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית.

ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו