יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עימותים קשים בכיכר השבת: מפגיני אחים לנשק תקפו חרדים

עשרות פעילי הארגון "אחים לנשק" הגיעו בצורה פרובוקטיבית להפגין נגד הציבור החרדי בשכונות חרדיות בירושלים גאולה וכיכר השבת • צפו

19:32 ,31/03/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעות האחרונות התחוללו אירועי הסתה ופרובוקציה חריפים של חברי ארגון הימין הקיצוני "אחים לנשק" נגד השתמטות הציבור החרדי מהתגייסות לצבא. המפגינים הגיעו עם דגלי ישראל, זמבורות רעש ומגופונים, וקראו קריאות מתלהמות נגד אי-גיוס החרדים לצבא.

התקרית החלה כאשר כמה עשרות פעילים של "אחים לנשק" הגיעו לרחוב המרכזי בשכונת גאולה שבירושלים והתחילו להפגין סמוך לאחת הישיבות הגדולות במקום. "הם הפריעו בצורה בוטה לתפילת שחרית שהתקיימה בישיבה", סיפר עד ראייה חרדי. "הם רעשו בזמבורות, צעקו קריאות נגד חרדים ונגד אי-הגיוס שלנו."

לאחר שכוחות משטרה שהוזעקו למקום הרחיקו את המפגינים מפתח הישיבה, הם המשיכו במסעם ופשטו על כיכר השבת הסמוכה. שם התרחשה תקרית חמורה יותר של חסימת כבישים והתגרות בתושבים חרדים מקומיים שהתקהלו במקום. לפי דוברת המשטרה, כוחותיה "פעלו לחצוץ בין הצדדים, למנוע מעשי אלימות ולהדוף את המפרעים".

בסרטון שמצולם כנראה על ידי המשטרה עצמה, נראים המפגינים מחזיקים דגלי ישראל וצועדים בתוך הכביש תוך כדי קריאות והשמעת רעשים חזקים. העימותים הביאו לידי השלכת ביצים וחפצים כלפי השוטרים, ואף הפלת קטנוע משטרתי על ידי אחד החשודים שנעצר. המשטרה קראה למפגינים "להימנע מאלימות והפרת סדר בניגוד לחוק".

גורמים בהנהגה החרדית גינו את האירועים וטענו שהמפגינים באו במכוון לבצע פרובוקציות ולעורר מהומות באזורים רגישים. "זו התנהגות לא ראויה ומכוערת", אמר בכיר חרדי. "ככל שמערכים אירועים מזעזעים כאלה, זה רק מרחיק ומקשה על פתרון נושא הגיוס בדרכי נועם ושכל ישר."

מנגד, דובר "אחים לנשק" הגן על הפעילות, וטען שהיא נועדה להעלות את המחאה הלגיטימית של חלקים בציבור על "חוסר השוויון בנטל".

קרדיט: משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. 0000000000000000000000 הגיב:

    5555555555555555555555555555

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו