שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עורכי דינו של העצור בשב"כ: "החוקרים נגעו בו נגיעות אסורות"

עורכי דינו של המתיישב אשר עצור בשב"כ הגישו תלונות כנגד חוקרי השב"כ בגין פעולות אסורות שנעשו כנגד העצור - מניעת היוועצות עם עו"ד ועוד

08:51 ,01/02/23
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לונה חמורה הוגשה כנגד חוקרי השב"כ, אשר מנהלים בימים אלו חקירה של מתיישב אשר עצור בשב"כ. עורכי דינו של המתיישב עו"ד נתי רום, עו"ד עדי קידר ועו"ד דוד הלוי מארגון חוננו סיפרו כי בניגוד לחוק החוקרים נגעו נגיעות פיזיות בעצור במהלך החקירה, הוא אזוק שעות ארוכות, נמנע ממנו בניגוד לחוק 3 פעמים היוועצות עם עו"ד, צומצם לו האוכל, החוקרים צורחים לו באוזניו בחקירות ומתבצעות כלפיו פעולות נוספות אסורות.

העצור נחקר כבר שבוע, בחשד להצתת רכב ערבי והיום הוגשה כנגדו הצהרת תובע. בארגון חוננו מסבירים כי המתיישב נעצר בגלל שעצר את רכבו בעקבות ידויי אבנים בידי פלסטינים אל עבר רכבו, באזור הסמוך לאירוע אותו מייחסים לו.

במכתב התלונה כתבו עורכי הדין בין השאר כי "השתלשלות העניינים מצביעה באופן מפורש על הטעית העו"ד והכל במגמה למנוע את זכות ההיוועצות בו בעת שהעצור כל אותה העת נחקר. אנו רואים בחומרה התנהלות זו, ודורשים כי בשלב זה חקירת שב"כ תופסק והעצור יובא לידי המשטרה. במאמר מוסגר יאמר כי התערבות השב"כ בתיק זה תמוהה לנוכח טענת המשטרה כי האירוע החל בידוי אבנים וסיכון חיי היהודים המשתמשים בדרך שספק בעיני אם מיצו עם מי מהם את הדין", נכתב.

עורכי הדין עדי קידר נתי רום ודוד הלוי, אשר מייצגים את העצור מטעם ארגון חוננו מסרו בתגובה "מדובר בתושב יהודי שחטף אבנים על רכבו, והיחידה החוקרת ניסתה להטעות את בית המשפט ואמרה כי לא היו זריקות אבנים במקום. רק לאחר חקירה נגדית התברר כי אכן היו כאלה, אלו הצהרות כזב וניסיון להסתער את האמת מבית המשפט".

עוד מוספים עורכי הדין כי "זהו מעצר לא חוקי של השב"כ וחקירות שלא על פי החוק אשר כוללות צינוק, מגע פיזי, צמצום באוכל ופגיעה בזכות ההיוועצות עם עורך דין במשך מספר פעמים. כל זה למרות ביקורת מצד בית המשפט. צר לנו שהשב"כ וימ"ר ש"י הודו לבסוף שהם חוקרים רק את הצד היהודי, מה שמוכיח שמודבר ביחידות גזעניות שחוקרות רק צד אחד בלבד, ובכך הן פוגעות בבירור העניין".

"מוטב היה לשב"כ לעסוק בלחימה נגד האויב הערבי אשר באותו אירוע סיכון חיי יהודים ומשתמשים בדרך, ולא לתפור תיקים למי שנפגע מהאירוע. שוב לא נעשתה שום פעולה למיגור פשע זה בעוד שמלוא המאמצים היו לאתר מי שהצית רכב. לרוע מזלם הם עצרו את חשוד אחר שכל חטאו שעצר בדרך לאחר ייודו האבנים ומכחיש מעורבות בהצתה ואנו מאמינים שאכן בקרוב טענותיו יוכחו בבית המשפט. מי שנפגע מטרור לאומני הוא לא גזען, אלא הקורבן", מוספים עורכי הדין של העצור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו