יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עדינה זהבי היא אם ל-8 חילצה את ילדיה מהלהבות ונספתה

טרגדיה בכוכב יעקב: אם ל-8 נספתה לאחר שחילצה את משפחתה משריפה. הדליקה פרצה בשל סוללת אופניים חשמליים. בן 8 במצב בינוני, שאר הנפגעים קל.

13:12 ,30/06/24
המשפחה
קרדיט: המשפחה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אסון כבד פקד את היישוב כוכב יעקב שבבנימין בלילה שבין מוצאי שבת לראשון, כאשר שריפה פרצה בבית משפחת זהבי. עדינה זהבי, אם ל-8 ילדים, נספתה לאחר שחילצה את בני משפחתה מהבית הבוער. האירוע הטרגי התרחש סמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר, כאשר על פי ההערכות הראשוניות, הדליקה פרצה בשל התלקחות סוללה של אופניים חשמליים.

עדינה זהבי, בת 41, פעלה במהירות וללא היסוס כאשר הבחינה בשריפה המתפשטת בביתה. יחד עם בעלה, אריה, היא החלה לחלץ את ילדיהם ממיטותיהם, תוך שהיא נכנסת שוב ושוב לתוך הבית האפוף עשן ולהבות. במעשה גבורה אימהי, היא הצליחה להציל את כל שמונת ילדיה, אך לצערה הרב, כאשר פינתה את הילד האחרון, היא קרסה כתוצאה משאיפת עשן.

צוותי ההצלה שהגיעו למקום פינו את עדינה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אשר נמשכו גם בחדר ההלם בבית החולים הדסה הר הצופים. למרות מאמצי הרופאים, מותה נקבע זמן קצר לאחר מכן.

בעלה של עדינה, אריה זהבי, שותף למעשה הגבורה של אשתו, נפצע גם הוא בשריפה יחד עם שבעה מילדיהם. אחד הילדים, בן 8, נפגע באורח בינוני והועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא מטופל כשהוא בהכרה. שאר בני המשפחה נפגעו באורח קל.

האסון לא פסח גם על דיירי יחידת המשנה בבית המשפחה. זוג ושני ילדים המתגוררים ביחידה זו נפגעו גם הם משאיפת עשן, אך למרבה המזל מצבם מוגדר קל. בנוסף, שמונה תושבים אמיצים מהיישוב, שהגיעו למקום כדי לסייע בחילוץ ובכיבוי האש, נפגעו גם הם באורח קל משאיפת עשן. הם טופלו במקום ושוחררו לבתיהם בשעות הבוקר.

אנשי כיבוי האש מכוכב יעקב ומהיישובים הסמוכים הגיעו במהירות למקום והצליחו להשתלט על האש, מונעים בכך התפשטות נוספת של הדליקה לבתים סמוכים.

אריה זהבי, בעלה של עדינה, שיתף בכאב את תחושותיו בשעות הבוקר שלאחר האסון: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן. עדינה הייתה חברה של כולם והייתה אשת חסד גדולה. אני המום ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, הגיע למקום האירוע בשעות הלילה המאוחרות ועקב מקרוב אחר פעולות החילוץ והכיבוי. גנץ תיאר את המחזה הקשה שנגלה לעיניו: "אנחנו בזירה קשה מאוד של בית שהתלקח במהירות על יושביו. הייתה כאן פעולת גבורה ענקית של אם המשפחה עדינה, יחד עם בעלה שנכנסו לבית הבוער ואפוף העשן פעם אחר פעם וחילצו את הילדים ממיטותיהם מתוך האש והעשן. עדינה שמה את חיי משפחתה לפני חיי עצמה בגבורה אדירה ובכך מסרה את נפשה כדי להציל את ילדיה".

גנץ הוסיף כי המועצה האזורית בנימין, יחד עם צוות היישוב כוכב יעקב, מעניקים תמיכה וליווי למשפחה ולקהילה בשעתם הקשה: "בשעה הקשה הזו אנו עוטפים את בני המשפחה שנמצאים בבתי החולים ויחד עם צוות היישוב כוכב יעקב נותנים מענה קהילתי".

חברתה הקרובה של עדינה, רחל לף, סיפרה על אופייה המיוחד של חברתה שנספתה: "עדינה הייתה החברה שכולם רוצים. תמיד ידעה לקלוט מי צריך עזרה והושיטה יד תומכת בלי לעשות מזה עניין. היא לא דיברה אלא פשוט עשתה. עדינה הייתה לצידנו ולצד שאר החברות ברגעים שמחים וגם קשים. היא ראתה תמיד את אלה שזקוקים ליחס ולא ויתרה עליהם".

לף הוסיפה ותיארה את פעילותה החברתית של עדינה: "היא עסקה עם תלמידות בחינוך המיוחד, התחברה אליהן מאוד והביאה אותן אליה הביתה לביקורים".

עדינה זהבי עלתה לישראל מארצות הברית לפני 20 שנה בדיוק. היא הכירה את בעלה אריה בארץ, והשניים בנו יחד משפחה גדולה ואוהבת ביישוב כוכב יעקב. הטרגדיה שפקדה את המשפחה הותירה את הקהילה כולה המומה ושבורה.

בעקבות האירוע הקשה, צוותים מקצועיים של מועצת בנימין, בשיתוף עם הנהגת היישוב, מלווים את המשפחה ואת הקהילה בימים הקשים שלאחר האסון. הם מספקים תמיכה רגשית וסיוע מעשי לכל הנזקקים לכך.

 

המשפחה

קרדיט: המשפחה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו