שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סקר חדש: איחוד סמוטריץ' ובן גביר-12 מנדטים

סקר 103fm מציג הבוקר תמונה מעניינת לגבי מצב הגושים: מר"צ מתחזקת, הרוח הציונית לא עוברת, והאיחוד החדש מגדיל את כוחו.

11:22 ,29/08/22
קרדיט: 103fm.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ב') פורסם סקר לא בלתי מעניין, הנה התוצאות והניתוחים לפניכם.

את הסקר ערך מכון פאנלס פוליטיקס ומנחם לזר.

הליכוד-32. יש עתיד-23. המחנה הממלכתי-13. הציונות הדתית והבית היהודי-12 מנדטים. ש"ס-8. יהדות התורה-7. הרשימה המשותפת-6. העבודה-5. מרצ-5. ישראל ביתנו-5. רע"ם-4.

הנה כמה מהפרשנויות שלי על הסקר: קודם כל, הכותרת הראשית היא ההתחזקות המסתמנת של הציונות הדתית. האיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר פונה לא רק לציונות הדתית הקלאסית, אלא גם לפריפריה, ולקהלים שלא שייכים ככלל לציונות הדתית. מי שככל הנראה נדחקת החוצה היא נועם, שהייתה אמורה להיכנס גם היא לרשימה, והודיעה אתמול על ריצה עצמאית.  (כך שאפילו דרך החוק הנורווגי היא לא תיכנס).

יש עתיד לוקחת את הרווח הצפוי. כשיאיר לפיד ראש הממשלה הוא כבר לא בעמדת האנדארדוג, ומרוויח מיידית כמה מנדטים ספורים (שיגדלו או יקטנו עם הזמן). המחנה הממלכתי, לדעתי, עוד צפוי לעלות במספר המנדטים, מכיוון שיש להם קהל מספיק גדול כדי להרויח עוד 1 או 2 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן כרגיל. הרשימה המשותפת קצת יותר מעניינת בשלב הזה. משום שמסתמן כרגע פיצול בין המפלגות. אם הפיצול אכן יקרה אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, משום שאחוזי ההצבעה בחברה הערבית, כרגע, ירדו ל-39 אחוז (!). העבודה במגמת ירידה מהבחירות הקודמות, קשה למצוא סיבה, למעט הכהונה הלא מוצלחת במיוחד של השרה מיכאלי במשרד התחבורה. מרצ מחזקת את כוחה מאז בואה של זהבה גלאון. אני מאמין שברגעים הקריטיים, אם יהיו כאלה, מרצ והעבודה יחברו למפלגה אחת. והגענו למפלגה שמתחת לאחוז החסימה: הרוח הציונית עם שלושה אחוזי תמיכה, להערכתי, אין הרבה סיכויים שהם יעברו, וגם אם כן באחוזים מועטים ביותר.

ובכל זאת, צריך לזכור שיש עוד המון זמן עד ההכרעה, והסקרים כרגע לא מייצגים את המפה האמיתית שעוד תשתנה. אבל עדיין, סקרים זה נחמד.

קרדיט: 103fm.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ימני הגיב:

    נהייה כאן סלט אחד גדול. אין מצב שהוא דופק לנו את הימין הם חייבים להשאר יחד

  2. מדינה בהפרעה הגיב:

    יש דיבור שהרוח הציונית יתאחדו ואז יש להם בהחלט סיכוי

    1. מיואש הגיב:

      אין סיכוי שתהיה כאן ממשלה בעשור הקרוב. תרשמו מה אמרתי

  3. מתי הגיב:

    חכה. בן גביר הולך לחטוף את הכפא של החיים

  4. ברוך הגיב:

    ניתוח מעניין, ועדין אין לימין 61

כתבות נוספות של אבי לופיאנסקי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו