יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סערת הנטיעות בקק"ל: מקלב "מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה"

"אירוע הנטיעות בנגב עלול להיגרר לאירוע בטחוני חמור" המשטרה חוצצת בין יישובי הבדואים ובין סיעת הליכוד שבאו לתמוך

14:11 ,11/01/22
קרדיט: לפי סעיף 27 א. המשטרה חוצצת בין יישובי הבדואים ובין סיעת הליכוד
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

למעלה משלושים שנה שבמשרד השיכון מבצעים נטיעות עצים בנגב, דרך רשות מקרקעי ישראל, בהנחת עבודה לפיה במקום בו יש נטיעות אין פלישות לקרקע. במהלך השנים התחזקה ההתנגדות לפעילות זו מצד גורמים בשמאל הקיצוני ובמפלגות הערביות, ובכל פעם שישנן נטיעות מפציעים מי שטוענים לבעלות על הקרקע המדוברת – על אף שמדובר באדמות מדינה.

בשבועיים האחרונים נפגש יו"ר רע"מ מנסור עבאס עם יו"ר רשות מקרקעי ישראל ינקי קווינט מספר פעמים במטרה להגיע לפשרה על הנטיעות ולקראת הסדרות נוספות. לאור זאת, נעצרו העבודות לכמה ימים. אך המשא ומתן לא צלח והנטיעות המשיכו.

היום, תחת אבטחה כבדה, ‏בקק"ל ממשיכים את הנטיעות כשחברי הליכוד שבאו לתמוך אובטחו ע"י המשטרה במקום.

ח"כ אורי מקלב תוקף כעת את הליכוד בוועדת החוקה היום הגיב על הנטיעות בשנת השמיטה ואמר "פעולת נטיעת העצים שנעשת כעת בעיצומה של שנת השמיטה בדרום אסורה באיסור מוחלט על פי ההלכה. מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה!".

אירוע הנטיעות בנגב עלול להיגרר לאירוע בטחוני חמור, כך מתריע גורם ביטחוני שפועל בגזרת הדרום. הנוכחות של ח"כים בשטח מהרשימה המשותפת, רע"מ והליכוד (ביניהם ראש השב"כ לשעבר דיכטר) מתסיסה את האווירה הרותחת ממילא ועלולה להוביל גם לאירועים ביטחוניים מצד המוחים בשטח.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיע הבוקר ואיזור הנטיעות בנגב ואמר
״הגעתי הבוקר להפגנה נגד הריסות בתים בנגב ופגשתי את התושבים האמיצים שמוחים נגד גירוש המשפחות שלהם מאדמות אלאטרש.
כל עצי קק״ל לא יסתירו את האמת הפשוטה- האזרחים הערבים בנגב הם בני המקום והם לא הולכים לשום מקום.״

אתמול ירד עבאס, יחד עם חברי מפלגתו, לאתר הנטיעות בנגב כדי למחות נגדן. כשהוא מתייצב לצד תושבים מקומיים אמר יו"ר רע"מ: "אנחנו עומדים כאן מאוחדים, כדי לשמור על חייהם על רכושם וזכויותיהם של תושבי הנגב הבדואים. על הקרקע הזאת פה הם נולדו ופה הם ימשיכו לגור ולחיות ולהתפרנס בכבוד. היום 300 אלף תושבים ערבים בדואים גרים בנגב, כשהמדינה טוענת שהם פולשים. הם לא פולשים, הם נולדו כאן ויישארו כאן על האדמה הזאת. זכותם לשמור על האדמה שלהם – לגור כאן, לחיות כאן ולהתפרנס בכבוד מהאדמות האלה. מי שטוען היום שאיכות הסביבה שהנוף של האזור ובא לטעת עצים אנחנו שואלים אותו, ואת אמרתי כמה וכמה פעמים לאנשים בירושלים – 'העץ לא חשוב יותר מבן האדם?' זה הזמן שמדינת ישראל כולה, הממשלה, הכנסת וכל הרשויות יתעשתו ויכירו שיש כאן אנשים שיש להם זכויות על הקרקע הזאת. אנחנו נפעל כדי לקם מתווה הוגן, צודק, רחב וכולל ולתת תשובות לאנשים האלו. זה לא מתקבל על הדעת".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו