יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סערה בינ"ל: ישראל החרימה ציוד מAP בגין שידורים לאל-ג'זירה

משרד התקשורת החרים היום ציוד צילום וניתק שידור חי של סוכנות הידיעות אפ, שלטענתו העבירה חומרים לערוץ אל-ג'זירה הקטרי האסור בישראל.

21:38 ,21/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד התקשורת נקט היום (שלישי) בצעדי אכיפה חריפים כלפי סוכנות הידיעות האמריקנית AP, וחרם ציוד שלה לאחר שלטענתו היא העבירה חומרי צילום וסיקור לערוץ הטלוויזיה הקטרי אל-ג'זירה, שפעילותו בישראל נאסרה לאחרונה. בנוסף, המשרד הוציא צו המונע מ AP לשדר בשידור חי מתוך שטחי הלחימה בעזה.

על פי משרד התקשורת, פקחיו הזהירו בימים האחרונים את אפ שהיא עוברת על החוק בכך שמעבירה חומרים לאל-ג'זירה, שמהווה לטענתם "סיכון ביטחוני ממשי". למרות האזהרות, המשיכה אפ לשדר את הסיקור שלה מעזה גם בערוץ הקטרי, כך שהוחלט להפעיל את הסמכויות שהוקנו למשרד בחוק החדש שאסר את שידוריה של אל-ג'זירה בישראל.

"ממשלת ישראל קבעה כי לא תאפשר לערוץ החמאס תומך הטרור אל-ג'זירה לשדר מישראל," הבהיר הלילה משרד התקשורת. "החוק והצווים אינם מבחינים בין אם זו אל-ג'זירה עצמה או ספקים שמעבירים לה את החומר מישראל. הדברים הובהרו היטב והמעשים נמשכו על אף האזהרה. נמשיך לפעול בנחישות כנגד מי שינסה לפגוע בלוחמינו ובבטחון המדינה".

מנגד, סוכנות הידיעות AP גינתה את הצעדים הישראליים בחריפות. "אנו דוחים בחריפות את פעולת הממשלה הישראלית לנתק את הפיד החי הוותיק שלנו הצופה לעבר עזה, ואת החרמת ציוד אפ," נמסר בתגובה רשמית. "הכיבוש לא היה מבוסס על תוכן הפיד אלא על שימוש ממשלתי לרעה בחוק השידור הזר החדש".

AP קראה לישראל להשיב את הציוד המוחרם ולאפשר את חידוש השידור החי שלה "כך שנוכל להמשיך לספק את העיתונות החזותית החשובה הזאת לעולם". סוכנות הידיעות הצרפתית הצטרפה לגינויים תוך התייחסות עקיפה לצעדי הריבונות הישראלית: "העדכון החי של אפ סיפק מבט על הפעולות בעזה, שבה אין עיתונאים עצמאיים שיכולים לפעול עקב הגבלות כניסה ישראליות ומצריות".

מהבית הלבן נמסר בתגובה כי "אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים על החרמת ציוד אפ בישראל. אנו עומדים איתן באמונה שלעיתונאים יש היכולת והזכות לעשות את עבודתם. זה בוודאי מדאיג".

לעומת זאת, במשרד התקשורת מציגים תיעוד המראה לטענתם כיצד המצלמה של אפ משדרת בשידור ישיר גם באל-ג'זירה, ומדגישים: "משרד התקשורת ימשיך לבצע פעולות אכיפה ככל שיידרש להגבלת שידורים הפוגעים בביטחון המדינה". הצעדים הישראליים צפויים להוביל להתגברות המתיחות עם ארה"ב ועם גורמי תקשורת בינלאומיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו