יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סערה בהילולת שמואל הנביא: המשטרה פינתה את המתחם

המשטרה סגרה את קבר שמואל הנביא בשיא ההילולה ופינתה את המתפללים. במשטרה טוענים להתפרעות, אך יש עדויות לאלימות שוטרים נגד נשים וגברים.

08:40 ,05/06/24
המשרד לשירות
קרדיט: המשרד לשירות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשיאה של ההילולה השנתית בקבר שמואל הנביא, התעוררו עימותים חריפים בין מתפללים לשוטרי מג"ב ומשטרת ירושלים. המצב הגיע לשיא כאשר המשטרה החליטה לסגור לחלוטין את האתר ולפנות את כל המתפללים שנכחו במקום. המהלך עורר תגובות חריפות מצד המתפללים וגורמים הקשורים לפיתוח המקומות הקדושים, שטענו לאלימות מצד השוטרים ולצעדים מוגזמים שלא לצורך.

אתמול בערב, התכנסו מאות מתפללים בקבר שמואל הנביא לרגל ההילולה השנתית. ההילולה, הנחשבת לאחד האירועים המרכזיים בלוח השנה הדתי, מושכת אליה המוני מאמינים. אך בשעה האחרונה של האירוע, הודיעה המשטרה על סגירת האתר ופינוי המתפללים. המתפללים טוענים כי השוטרים נהגו כלפיהם באלימות ובכוחניות ללא אבחנה, בעוד המשטרה מצדה טוענת כי הצעד ננקט מתוך חשש לדוחק מסוכן ולמען שלום הציבור.

פינוי המתפללים לא עבר בשקט. עימותים פרצו בין צעירים חרדים לשוטרי מג"ב, כאשר המתפללים טענו שהמשטרה נקטה באלימות בלתי מוצדקת. "אין באתר אפילו לא אלף איש אך בצעד מוזר מפקד המרחב החליט לסגור כליל את האתר", אמר בזעם בכיר במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. טענות אלה נתקלו בהכחשות מצד המשטרה, שהצהירה כי ניסתה לווסת את התנועה ולמנוע מצבי דוחק אך נתקלה בהתנגדות אלימה מצד המתפללים.

לפי עדויות של מתפללים שנכחו במקום, השוטרים פעלו באלימות ופגעו בכל מי שנמצא בדרכם. "השוטרים פשוט דחפו והכו ללא הבחנה, גם גברים וגם נשים, צעירים ומבוגרים", סיפר אחד העדים. למרות זאת, המשטרה טוענת כי הפעולה הייתה הכרחית כדי למנוע סכנות בטיחותיות.

בהודעה שפרסמה המשטרה נמסר: "לוחמי מג״ב והסדרנים פעלו לווסת את התנועה וכניסת הקהל במקום ולמנוע מצבי דוחק למען שלום הציבור. לצערנו בשלב מסוים, בסמוך לשעה 21:30, החלו כמה מאות שהגיעו למקום באותה העת להתפרע, להפר את הסדר ולבצע מעשי ונדליזם והפלת גדרות התיחום בניסיון להיכנס בכוח למתחם הציון, שהיה עמוס ובתפוסה המרבית המותרת באותה העת. חלקם אף השליכו חפצים לעבר הכוחות והתעמתו איתם". המשטרה הוסיפה כי בעקבות כך, פעלו הכוחות במקום להדיפתם ובלימתם, להשבת הסדר, ולסגירה חלקית וזמנית של כניסת הקהל למתחם.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הביעו זעם רב על ההחלטה לסגור את האתר כליל. "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת בצרכי המתפללים ובחשיבות ההילולה. המשטרה יכלה למצוא דרכים לווסת את הקהל מבלי לנקוט בצעדים קיצוניים כאלה", אמר גורם בכיר בהנהלת המרכז.

האירוע בקבר שמואל הנביא מצטרף לשורה של מקרים בהם מתפללים טוענים להתנהגות אלימה מצד השוטרים באירועים דתיים שונים. העימותים, שזכו לתשומת לב רבה בתקשורת, מעלים שאלות לגבי יחסי הציבור והמשטרה באירועים המוניים ולגבי השיטות בהן נוקטת המשטרה במצבים כאלה.

המתפללים מסרו כי הם מצפים לחקירה מעמיקה של האירועים, ודרשו שמפקדי המשטרה ייתנו את הדין על ההתנהלות במקום. "לא ייתכן שהמשטרה תפעל בצורה כזו כלפי אנשים שבאים להתפלל ולחגוג את אמונתם", אמר אחד המתפללים. "אנחנו דורשים צדק והבהרה של מה שהתרחש כאן הלילה".

המשטרה מצדה טוענת כי פעלה בהתאם לנהלים ובמטרה לשמור על שלום הציבור. "מדובר בהחלטות קשות אך הכרחיות", נמסר מהמשטרה. "אנו נמשיך לפעול לשמירה על הסדר הציבורי ועל בטיחות המשתתפים בכל אירוע המוני".

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו