יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סיכום הפגנת החרדים בירושלים: חמשה חשודים נעצרו, שוטרים נפצעו

משטרת ירושלים התמודדה עם הפרות סדר אלימות במרכז העיר. נעצרו 5 חשודים. כמה שוטרים נפצעו, ביניהם שוטרת ופרש משטרתי.

08:31 ,01/07/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אמש החל משעות הערב המוקדמות, התמודדה משטרת ירושלים עם הפרות סדר אלימות במהלך מחאה במרכז העיר. אלפי מוחים התכנסו למחות, אך כבר בתחילת הערב הפכה המחאה להפרת סדר כאשר מפגינים יידו אבנים לעבר רכבו של שר בממשלת ישראל, הקיפו ותקפו את הרכב והשליכו חפצים גם על כוחות המשטרה. המשטרה נאלצה לפעול לחילוץ הרכב בבטחה.

בהמשך הערב, באזור צומת הרחובות שרי ישראל ומלכי ישראל, נרשמה התפרעות אלימה של המון, שכללה השלכת חפצים, אבנים, בקבוקי זכוכית, קרשים וגדרות ברזל לעבר השוטרים ולמרכז הצומת. בנוסף, חלק מהמפרי הסדר הבעירו פחים בניגוד לחוק. קצין משטרה כרז מוקדם יותר והורה למתפרעים להתפזר מהמקום, אך כשהפרות הסדר נמשכו, החלה המשטרה להשתמש בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר כדי להדוף את המפגינים ולהחזיר את השקט לאזור.

בהמשך הערב, ברחוב ירמיהו, התרחש אירוע נוסף של הפרת סדר כאשר פורעי חוק תקפו והשליכו חפצים לעבר רכבו של נבחר ציבור לשעבר שחלף במקום. גם במקרה זה, המשטרה פעלה לפיזור המפגינים וחילוץ הרכב ויושביו.

במהלך הערב, נעצרו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב חמישה חשודים בגין הפרת הסדר האלימה וניסיונות הפגיעה בשוטרים. שניים מהם נעצרו בגין תקיפת שוטרים, ושלושה נוספים בגין יידוי אבנים וחפצים. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

בעקבות הפרות הסדר, נפגעו מספר שוטרים מאבנים וחפצים שהושלכו לעברם. בין הנפגעים, שוטרת שנפגעה קלות בראשה ופרש משטרתי שנפגע ברגלו. לפני זמן קצר, נפתחו כלל צירי התנועה שנחסמו במהלך הערב בעקבות המחאה שהפכה להפרת סדר במרכז ירושלים.

נצ"מ שלומי טובול, מפקד תחנת לב הבירה, אמר בסיום הפרת הסדר: "בשלב מסויים המחאה הפכה להפרת סדר אלימה בהשתתפות של מאות מפרי סדר. בשעות האחרונות היו יידויי אבנים, חפצים, קרשים ומכל הבא ליד לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב שפעלו באזור. בשלב הזה שבו המחאה הפכה להפרת סדר אלימה, הורנו על פיזורה. משפורעי החוק לא התפזרו והמשיכו להפר את הסדר, להשליך חפצים לעבר כוחות המשטרה ולהצית שריפות על הכביש, נאלצנו לפעול בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להדוף אותם ולהפסיק את ההתפרעות. לא ניתן להתעלם מכך שחלק ניכר מאותם פורעי חוק היו ילדים- לא בטוח שכולם בגיל האחריות הפלילית. זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו ואני באופן אישי, נתקלים בילדים שעומדים בחזית הפרות סדר באזור. זוהי תופעה מדאיגה, מסוכנת ופסולה שראויה לכל גנאי וחייבת להיות מוקעת מהשורש ולהיפסק. אותם אנשים שניסו הערב לפגוע בשוטרים ובשר בממשלה, שהפרו את הסדר ושנהגו באלימות- מטילים כתם גדול על הציבור החרדי כולו בהתנהגותם האלימה והמסוכנת. אנחנו רואים בחומרה את האלימות שהופנתה נגד השוטרים ולוחמי מג"ב. נמשיך לאפשר מחאות כחוק לכל אדם, ובתנאי שהן לא תנוצלנה למפגן של אלימות והפרת הסדר משולחת רסן, כפי שראינו הערב בירושלים".

הפרות הסדר כללו השלכת אבנים וחפצים רבים לעבר שוטרים, מוקדם יותר גם לעבר נבחר ציבור שעבר במקום, הבערת אש בכביש ובפחים שחסמו עמם את הציר, ופורעי חוק שהפרו את הסדר הציבורי, בהם גם נערים וילדים רבים.

בנוסף לאירועים אלה, צוותי הצלה מד"א הוזעקו לרחוב שמגר בעקבות דיווח על צעיר כבן 17 שנפצע במהלך ההפגנה. מנחם אדרי ויחיאל בלוי, מתנדבי 'צוות הצלה', סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 17 הסובל מחבלת ראש לאחר שככל הנראה נפגע מסוס במהלך הפגנה. יחד עם חובשים ופראמדיקים נוספים של מד"א הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני הכולל קיבוע וחבישות, והוא פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק בעיר".

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו