יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סוף טראגי: רפאל מרדכי פישהוף הי"ד נהרג בפיגוע הדקירה בחדרה

לאחר איום בהפגנות מצד 'הפלג הירושלמי', המשטרה שחררה את גופתו של רפאל מרדכי פישהוף הי"ד לקבורה; הלווייתו היום.

14:34 ,10/10/24
המשפחה
קרדיט: המשפחה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הקדוש רפאל מרדכי פישהוף הי"ד, תושב חדרה ואב לשישה, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע קשה בפיגוע דקירה בעיר חדרה. במהלך יממה של מאמצים אינטנסיביים מצד הצוות הרפואי בבית החולים הלל יפה, מצבו של פישהוף הוגדר קריטי עד שהבוקר נקבע מותו. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח את תנחומיו למשפחת פישהוף, כשהוא מתאר את רפאל מרדכי הי"ד כ"אדם יקר שנרצח בפיגוע נורא". בן גביר אף הדגיש את התגברות מתקפות הטרור מבית בעקבות המלחמות שמנהלת ישראל בזירות רבות, תוך שהוא מחזק את כוחות הביטחון שעומדים על המשמר להגן על אזרחי המדינה.

רפאל מרדכי פישהוף זל היה אברך בישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, תושב העיר ואב למשפחה ברוכת ילדים. כאשר נפצע אנושות בפיגוע, התקווה להשיבו לחיים הייתה קצרה אך נושאת תקווה בקרב חבריו ומשפחתו. ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, שיתף את תחושותיו לאחר הפיגוע: "התקווה שאחזנו בה אתמול כשהתפללנו לשלומו נמוגה מול הבשורה הקשה". הוא הוסיף כי העיר חדרה תומכת במשפחה ומלווה את שאר הפצועים שאושפזו בבית החולים בעקבות הפיגוע.

העיר חדרה נפרדת בכאב מרפאל מרדכי פישהוף הי"ד, והוא יובא למנוחות בטקס הלוויה שיתקיים בהיכל ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, משם תעבור המיטה לעיר בני ברק ולבסוף להיטמן בהר המנוחות בירושלים.

בעקבות הפיגוע שבו נפצע פישהוף, המחבל שביצע את הפיגוע נותר בחיים, והמשטרה הביעה רצונה לבצע נתיחה בגופתו של רפאל מרדכי הי"ד בכדי לקבוע את נסיבות המוות. זאת מאחר שהמידע יכול להיות קריטי להגשת כתב אישום מלא נגד המחבל. אולם, משפחת פישהוף, בתמיכת עסקני הקהילה וראשי הציבור החרדי, נקטה צעדים משפטיים מהירים במטרה למנוע את הנתיחה ולהבטיח את קבורתו המיידית של המנוח ללא עיכובים נוספים.

פעילים בכירים במחלקה המשפטית של זק"א, לצד נציגי ציבור, פעלו במרץ להשגת ויתור על ביצוע הנתיחה. הרב דוד בירנבוים, מפקד זק"א חדרה, יחד עם אישי ציבור נוספים, ליוו את המשפחה בשעות הקשות וסייעו בארגון ההלוויה. בהמשך, בזכות מעורבותו של סגן השר הרב אורי מקלב, הושג אישור משפטי לשחרור הגופה לקבורה מיידית.

בהמשך למאמצים לשחרור גופתו של פישהוף, התקיימו הפגנות ברחבי הארץ בתמיכת מנהיג 'הפלג הירושלמי', הרב אשר דויטש, שהורה להחריף את המחאות במידה ולא יכובדו דרישות המשפחה. בעקבות ההפגנות והלחצים המשפטיים, הודיעה המשטרה כי גופתו של פישהוף תשוחרר לקבורה ללא נתיחה כפי שביקשה המשפחה.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו