יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נתניהו נפרד מחברו דדי גראוכר: "האיר את חיינו בזוהר אורו"

נתניהו הגיע להלוויית חברו הטוב דדי גראוכר וספד לו בהערכה רבה. הוא סיפר שגראוכר חיזק אותו לאחר הפסדו בבחירות ואמר שיחזור להנהיג

22:00 ,12/09/23
חיים צח / לע״מ
קרדיט: חיים צח / לע״מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום יחד עם רעייתו שרה להלווייתו של הזמר החסידי דדי גראוכר ז"ל, שהלך לעולמו אתמול לאחר מאבק ממושך במחלה. הטקס נערך בבית העלמין בבית שמש בהשתתפות משפחה, חברים וקהל רב.

בהספדו שנשא בהלוויה, עמד נתניהו על אישיותו היוצאת דופן של גראוכר והקשר האישי העמוק ששרר ביניהם. "דדי לא היה רק זמר מחונן בקול זהב, הוא היה איש חסד ואהבת ישראל מופלא", אמר נתניהו.

נתניהו סיפר כי לאחר הפסדו בבחירות האחרונות, גראוכר חיזק אותו ואמר לו: "אל תתייאש, הקב"ה יעזור שתחזור להנהיג את העם". לבסוף אמר נתניהו כי "דדי האיר את חיינו בזוהר אורו ושירתו המופלאה".

נתניהו אמר "אנחנו נפרדים היום בכאב עמוק מדדי, יהודי חם, בעל אוהב, אב אוהב, סבא אוהב, זמר מחונן, חבר אהוב וקרוב שלי ושל רעייתי שרה ושל שני בנינו יאיר ואבנר. חבר אהוב וקרוב של כל מי שנמצא כאן ורבים רבים אחרים בארץ ובעולם.

דדי האיר את חיינו. אור בקע ממנו, הומור יהודי שנון בקע ממנו. נשמה גדולה בקעה ממנו, וכל אלה נגעו בנו. דדי ידע להצחיק, לתת צחוק בעולם. דדי היה נכנס לחדר, ועוד לפני שאמר מילה, הייתי מחייך. זה יכול היה להיות גם ברגעים קשים. הוא היה שם ברגעים הקשים ביותר, הוא היה נכנס לחדר והייתי מחייך.

הוא ומלכה, ולימים הילדים, ליוו אותנו בכל תחנות חיינו, ואנחנו ליווינו אותם, בשמחות ובימי עצב, חלק מאותה משפחה. אלה לא אמירות מן השפה אל החוץ, ולכן אני עומד כאן כשבן משפחה יקיר ואהוב נפרד מאיתנו.

דדי היה יותר מזמר חסידי מוכשר, הוא היה דמות אמיתית של אהבת ישראל. זאת הייתה המהות העמוקה של דדי. הוא השתמש בכישרון הייחודי שלו כדי לשמח אנשים על הבמות החשובות ביותר בארץ ובעולם. אבל אני חייב להגיד – לעולם לא גבה לבו, מעולם לא רמו עיניו. הייתה לו עממיות כובשת לב. עבורי הוא היה יותר מסתם חבר, הוא היה השראה אמיתית.

הייתה לו אהבה גדולה לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל, זה בא לידי ביטוי בכל מה שהוא עשה. זה מה שאפיין אותו, אבל בייחוד זה בא לידי ביטוי בשירים שלו.

שיר אחד שהיה מאוד אהוב עליו זה ׳חברון׳, ועוד שיר שהיה מזוהה איתו – ׳לך אתן את הארץ הזאת׳, ועוד שיר אחד שהוא הביא בשנות ה-90' – ׳לבנימין אמר׳ – חיוך התפשט על פניי ועל פניכם תמיד כששמעתי אותו.

תמיד התפעלתי מהיכולת של דדי לחבר פסוקים מהמקורות היהודיים למנגינות חדשניות, מקפיצות ומודרניות. המוסיקה של דדי הייתה ההשתקפות של האהבה שלו לישראל ולעם היהודי. היה לו קול עוצמתי, בשילוב הבנה עמוקה עם המסורת היהודית וזה יצר צליל מיוחד ובלתי נשכח שנגע לליבם של מי ששמע אותו.

אהבתו, שירתו ואישיותו ימשיכו ללוות אותי, את שרה ואת הילדים ואתכם עד סוף ימינו. יש אנשים שמותירים רושם עצום; אתה זוכר אותם אחרי שנים, אתה זוכר את החיוך שלהם, אתה זוכר את המגע שלהם, אתה זוכר את האור שהם נתנו לנו. כזה היה דדי, אין רבים כמותו. לעולם, לעולם לא נשכח אותו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו לעולמי עד״.

גראוכר נפטר בגיל 62 לאחר מאבק ארוך במחלה. הוא הותיר אחריו מורשת עשירה של פזמונים ולהיטים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה היהודית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו