יום שני, 09/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נתניהו: חמאס מסכל את המתווה לשחרור החטופים

לשכת ראש הממשלה טוענת כי חמאס מסכל את המתווה לשחרור החטופים בדרישות בלתי מתקבלות על הדעת. נתניהו מתנגד לשינויים הפוגעים בביטחון ישראל.

20:39 ,03/08/24
דוברות משפחות החטופים
קרדיט: דוברות משפחות החטופים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המתיחות בין ישראל לחמאס נמשכת כאשר לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו טוענת כי הדלפות ותדרוכים שקריים של גורמים עלומים בתקשורת מייצרים לציבור מצג-שווא. בעוד שראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה לשחרור החטופים, חמאס מנסה להכניס עשרות שינויים שמבטלים את המתווה הלכה למעשה.

לפי לשכת ראש הממשלה, חמאס ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, שחרור מספר מזערי של חטופים, את היכולת להציף את עזה באמצעי-לחימה, להשתלט עליה מחדש ולחזור על זוועות השבעה באוקטובר. נתניהו הדגיש כי הוא מוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור החטופים שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל.

ראש הממשלה לא הוסיף דבר למתווה ה-27.5 וממשיך לדבוק בתנאים הבסיסיים לביטחון ישראל, בהתאם לאותו מתווה: מקסום שחרור החטופים החיים, שליטה בציר פילדלפי ומניעת מעבר מחבלים ואמל"ח לצפון הרצועה. המתווה הזה נועד להבטיח את ביטחונה של ישראל תוך מאמצים לשחרור החטופים החיים.

לשכת ראש הממשלה מזהירה כי מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס כדי לקבל מחיאות כפיים באולפנים, פוגע בסיכויים לשחרור החטופים ומוביל בחזרה למציאות של השישה באוקטובר. המחלוקות העמוקות בין הצדדים מעמידות בספק את היכולת להגיע להסכם שמספק את שתי המדינות.

גורמים בלשכת ראש הממשלה הדגישו כי חמאס מציב תנאים בלתי מתקבלים על הדעת כמו שחרור מזערי של חטופים והסכמה להזרמת אמצעי לחימה לעזה, תנאים שמסכנים את ביטחון ישראל ומנוגדים לעקרונות המתווה שהוצע.

המתווה לשחרור החטופים, אשר גובש לאחר דיונים ממושכים, כולל תנאים שמבטיחים את ביטחונה של ישראל תוך שחרור מקסימלי של חטופים חיים. על פי המתווה, ישראל דורשת שליטה בציר פילדלפי כדי למנוע הברחת נשק למחבלים ואמל"ח לצפון הרצועה. כמו כן, המתווה מבטיח מניעה של חזרת חמאס לשליטה על עזה באופן שיאפשר לו לחזור על זוועות השבעה באוקטובר.

נתניהו מציין כי הוא מוכן לפעול בנחישות לשחרור החטופים, אך לא במחיר של סיכון ביטחון ישראל. "ראש הממשלה לא ייכנע לדרישות חמאס שאינן מתקבלות על הדעת, וכי הוא ממשיך לדבוק בעקרונות המתווה כפי שהוסכם עליו ב-27.5", נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

ביקורת רבה נשמעה גם מצד גורמים בתקשורת שהציעו להיכנע לדרישות חמאס כדי להגיע לפתרון מהיר, אך בלשכת ראש הממשלה מדגישים כי זהו מהלך שמסכן את ביטחונה של ישראל ואת סיכויי שחרור החטופים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו