יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם עולים חדשים מאוקראינה

ג׳, מורה מהעיר צ׳רקאסי, עלתה לישראל עם בנה בן האחת עשרה "גילינו שהמלחמה החלה. הייתי נואשת. לא יכולנו להאמין שזה יקרה"

13:01 ,17/03/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר (ה') עם עולים חדשים מאוקראינה אשר נסו לאחרונה מהמלחמה והגיעו לירושלים.

עוד השתתפו במפגש שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, ראש העיר ירושלים משה ליאון, סגן יו״ר הסוכנות היהודית ירון שביט ומנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר.

בפתח המפגש הנשיא הזמין את העולים לשתף מחווית העלייה המטלטלת שלהם.

ג׳, מורה מהעיר צ׳רקאסי, עלתה לישראל עם בנה בן האחת עשרה. ״ב-24 בפברואר, בשעת בוקר מוקדמת, גילינו שהמלחמה החלה. הייתי נואשת. לא יכולנו להאמין שזה יקרה. לאנשים רבים במרכז ובמזרח אוקראינה ישנם קרובים ברוסיה, וזה בלתי נתפס. אתה לא יודע מה לעשות, ולאן לברוח.״ ג׳ סיפרה כי גם כיום היא ממשיכה ללמד את תלמידיה באוקראינה בלמידה מרחוק: ״אני עדיין בתפקיד ועליי להמשיך לעשות את עבודתי.״

ז', עלה לארץ בשנות ה-90 ולאחר שירותו בצה"ל שב לאוקראינה, סיפר לנשיא על סיפור הבריחה שלו מאוקראינה. את דרכו עשה ממולדובה באוטובוס עם נשים וילדים רבים, למרות האזהרות שהכבישים לא בטוחים. "תודה לאל, אנחנו עכשיו בבית," אמר.

נשיא המדינה שמע בקשב רב ואמר: "המחר נראה קשה, כי העולם מתהפך לכם, אבל אנחנו מוכיחים שוב שעם ישראל חי וכשעם ישראל חי, הוא מתמודד עם כל אתגר ומחבק את האחים והאחיות שלו בכל מקום. העולם היהודי כולו מתגייס לתמיכה. אני, כנשיא מדינת ישראל ומיכל רעייתי, מחבקים אתכם בזרועות פתוחות. ברוכים הבאים למדינת ישראל."

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה הוסיפה: "בשביל להבין את גודל השעה, צריך לפגוש פנים אל פנים את העולות והעולים החדשים שעלו בימים האחרונים.
יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, וראש עיריית ירושלים פגשנו במלון בירושלים עולים שעלו ממש בימים האחרונים מאזורי הלחימה, עזבו את בתיהם, חלקם הותירו משפחה מאחוריהם והגיעו חסרי כל לישראל. יש לנו הזכות לעמוד לצידם ולקלוט אותם בישראל בשעתם הקשה. כאן זה בית עבורם וכשרת העליה והקליטה אעשה הכל כדי שתהיה להם קליטה קלה וטובה."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "העיר ירושלים מברכת את המגיעים לירושלים מאוקראינה! אתם מאד רצויים אצלנו ונמשיך לסייע בכל האמצעים שברשותנו לקליטתכם הקלה, המהירה והנעימה.
זוהי שעת משבר קשה באוקראינה, ואנחנו כאן לצידכם, עבור כל אחת ואחד, תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים המסייעים והמתנדבים. אני מברך אתכם על הגעתם לירושלים, ומתפלל יחד איתכם לסופה של המלחמה הכואבת ולהשכנת שלום."

מנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר הוסיף: ״העובדה שנשיא המדינה נפגש עם עולים שנמלטו מהמלחמה באוקראינה וכבר נקלטו בישראל על ידי משרד העלייה והקליטה מלמדת על מחויבותם של מדינת ישראל והעם היהודי להצלת יהודים והעלאתם ארצה. הסוכנות היהודית ושליחיה ביחד עם הקרן לידידות ושליחי נתיב ובסיוע משרד החוץ פרושים באוקראינה ובמדינות הגובלות ומטפלים באלפי העולים שמבקשים לעלות לישראל״.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו