שבת, 29/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נשיא המדינה התפלל שחרית בבית הכנסת האר״י בעיר צפת • צפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בצפון הארץ, נפגש עם ראשי רשויות, כיתות כוננות וחיילי פיקוד הצפון. קרא לחיזוק העורף והתמיכה בעסקים.

20:54 ,26/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים היום, 26 ביוני, ביקור בן יומיים בצפון הארץ, במהלכו לנו הנשיא ורעייתו מיכל בעיר צפת. במהלך הביקור, הנשיא ביקר במוקדים אזרחיים וביטחוניים מרכזיים בצפון, כולל העיר צפת, קיבוץ חניתה, פיקוד הצפון, פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, וקיבוץ שדה נחמיה.

הנשיא החל את ביקורו בעיר צפת, שם נפגש עם ראש עיריית צפת ונציגי העסקים המקומיים לשם הערכת מצב. בהמשך היום ביקר בקיבוץ חניתה, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות בחמ"ל הקיבוצי, וחיזק אותם על פעילותם המסורה.

ביום השני לביקורו, פתח הנשיא בתפילת שחרית בבית כנסת האר"י בעיר צפת, ולאחר מכן ביקר בפיקוד הצפון, שם נועד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, קיבל סקירה מבצעית רחבה ושוחח עם חיילי וחיילות הפיקוד.

בהמשך, נפגש הנשיא עם חברי פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, במפגש בו נכחו 17 ראשי רשויות ודנו בצרכים הביטחוניים והאזרחיים העולים בתקופה זו, לצד התחושות והקשיים המלווים את התושבים.

הנשיא חתם את ביקורו בקיבוץ שדה נחמיה, שם ביקר בין היתר בגן הילדים הקיבוצי, המשמש כסמל לשגרת החיים המתמשכת גם בעת הנוכחית.

במהלך הביקור, הנשיא יצחק הרצוג פנה אל ראשי הרשויות בקו העימות ואמר: "מיכל ואני החלטנו שנבלה במשך יומיים במרקם החיים שאתם, תושבי הצפון, מנהלים ואחראים עליו. חצינו את קו העימות לאורכו ולרוחבו מכל הכיוונים, לנו במהלך הלילה בעיר צפת, וביקרנו בחפ"קים ובחמ"לים, והגענו לכיתת הכוננות בחניתה לניהול שיחה מרגשת. ביקרנו גם בפיקוד הצפון ושמעתי את התוכניות והאתגרים ואת העבודה היוצאת מן הכלל שצה"ל עושה במערכת ההגנה הזאת. לא בפעם הראשונה אנו חוזרים לפקוד את הישובים השונים כאן ואני שמח שאנו נפגשים.

אני מזכיר לכל עם ישראל שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש והשריפות הם יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנו מודעים לכך שמרקמי החיים כאן מאותגרים, ואנו ביחד במלחמה הזאת.

הקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יצא משליטה, כי היא כמעט ולא עושה דבר לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, לאחר הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מצד חיזבאללה בלבנון.

באנו לחזק את המרקם האזרחי, את העורף, את התושבים, את המפונים ואת אלה שנשארים כאן. אני קורא לרשות המיסים ולכל הגורמים שעוסקים בתמיכה בעסקים קטנים, בינוניים ותעשיות של מפעלים לפעול הרבה יותר מהר. אם אנו רוצים שאנשים ישארו במקומם ולא יתפנו, צריך לתת להם עורף חזק מהשלטון המרכזי, כדי לסייע לרשויות שעובדות קשה מאוד, מסכנות חיים, מפעילות כיתות כוננות, בתי ספר ועוד.

באנו לתמוך ולחזק בשם כל עם ישראל, ולומר לכם – חזקו ואמצו. בדברי ימי ההיסטוריה של מדינת ישראל אתם תיזכרו בזכות המנהיגות שלכם ועל כך שפעלתם בחזית מול האויב הנפשע. נוכל להתגבר עליו, ונחזיר את השקט והשלווה, ניטע, נשקם ונבנה מחדש."

קרדיט: לע"מ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו