יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נשיא המדינה הרצוג: "הרב היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה"

לאחר ההודעה המרה על הסתלקותו של גדול הדור, המנהיג חכם שלום הכהן זצוק"ל, הגיעו דברי ההספד מכל גווני הקשת הפוליטית.

08:36 ,22/08/22
קרדיט: דוד קשת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר ההודעה המרה על הסתלקותו של גדול הדור, המנהיג חכם שלום הכהן זצוק"ל, הגיעו דברי ההספד מכל גווני הקשת הפוליטית.

ראש הממשלה לפיד: ‏המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך

ראש הממשלה לשעבר מר בינימין נתניהו
אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה.

הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם.

הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה.

שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך.

הרה"ר ונשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו: עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים. אוי לה לספינה שאבד קברניטה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב שלום כהן זצ״ל ואמר ״אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו.

בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך.״

שר הביטחון בני גנץ: ‏נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים.
צער עמוק על מותו של חכם שלום כהן זצוק״ל, נשיא מועצת חכמי התורה. משתתף יחד עם כל אזרחי ישראל בצער משפחתו, אוהביו ומאמיניו.

כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.
‏ח"כ אוריאל בוסו מש"ס לאריה גולן בהבוקר הזה בכאן על מותו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן: "זו אבידה גדולה לעם ישראל, שעוד לא יודעים לכמת אותה במילים. אנחנו מרגישים את היתמות. הוא מאוד כאב כשהיו פגיעות בעולם התורני. תמיד הוא היה אומר לנו שכל מעשינו יהיו לשם שמיים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון: יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את הסתלקותו של גדול הדור מרן חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה אשר הנחה את דרכה של תנועת שס במשך שנים, והאיר את עולם התורה בשקדנותו ולמדנותו.

זכיתי להיכנס לביתו פעמים רבות כדי להתייעץ ולהתברך בנושאים העומדים על הפרק ולקבל את עצותיו החכמות שניתנו תמיד במאור פנים.
זכיתי גם לקבל את תמיכתו במערכות הבחירות בהם התמודדתי ודמותו וזכרו לא ימושו מליבי ומלב ירושלים כולה לעולם.
ציון במר תבכה, ירושלים תיתן קולה, אוי מי ייתן לנו תמורתו.

פרופ' דרור מבורך מ'הדסה': ‏זכיתי להיות בין מטפלי נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב חכם שלום כהן, שנפטר הלילה בירושלים. שני דברים עולים כרגע: למד כל רגע גם כשהיה חולה ואפילו תוך כדי בדיקתו. והשני ששוחחנו על משמעות ס"ט לאור מוצאו של אבי ופסל את פירוש 'ספרדי טהור' שיש בו התרברבות וגם אינו נכון ככל הנראה.

ח"כ אייכלר: המומים וכואבים על הסתלקותו של מרן רה"י, חכם שלום כהן זצ"ל, פאר יהדות ספרד, מעתיק השמועה שהיה קשור בקשרי אהבה והערכה עם יבדלחט"א האדמו"ר מבעלזא.

ח"כ מיכאל ביטון: ‏וכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'

נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף חכם שלום כהן זצ"ל היה מנהיג תורני חשוב בעם ישראל שגידל וטיפח אלפי תלמידים תוך ענווה וצניעות.

יחד עם כל בית ישראל אני משתתף בצער תלמידיו ושולח תנחומים למשפחתו.

הראשון לציון הגר"י יוסף: למען כבוד התורה, חובה על כ"א לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ"ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים והחזיר עטרה ליושנה.

הגאון רבי ציון בוארון בהוראה: כל בני התורה, האברכים, בני הישיבות וילדי הת"תים ועמך בית ישראל צריך להשתתף בהלויה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו