שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נציבות האו"ם: עיתונאית אל-ג'זירה נהרגה מירי של חיילי צה"ל

נציבות זכויות האדם של האו"ם הודיע היום, כי על פי החקירה עולה שעיתונאית אל-ג'זירה נהרגה מירי צה"ל והבהירה כי על ישראל לפתוח בחקירה

16:17 ,24/06/22
קרדיט: לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נציבות זכויות האדם של האו"ם הודיע היום, כי על פי החקירה עולה שעיתונאית אל-ג'זירה נהרגה מירי צה"ל והבהירה כי על ישראל לפתוח בחקירה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה "צה"ל שב ומציע לפלסטינים להעביר את הקליע.
הסירוב הפלסטיני להעביר הקליע ולקיים חקירה משותפת מעיד על שיקוליהם.

נזכיר כי מדובר באירוע מבצעי במסגרת מבצע מעצרים במחנה הפליטים ג'נין בו התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים.

מאז קרות האירוע, צה״ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת. תחקיר צה"ל קובע כי העיתונאית לא נורתה בשום פנים ואופן במכוון, ולא ניתן לקבוע האם נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי נשלט או ע"י חייל צה"ל בשוגג.

צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים גם במהלך חילופי אש או זירת קרב ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות".

שר הביטחון, בני גנץ מסר: "‏אני שב ומביע צער על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. משפחתה וחבריה ראויים לדעת את האמת בנוגע לנסיבות מותה – וזאת יהיה ניתן לקבוע אך ורק על ידי בדיקה בליסטית של הקליע שממנו נפגעה ולא על ידי תחקירים חסרי אחיזה במציאות כמו זה שהפיצה נציבות האו"ם לזכויות אדם.

‏צה"ל פועל לילה ויום מול טרוריסטים צמאי דם המבקשים לרצוח ישראלים, תוך שהוא עושה מאמצים רבים כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים וחוקר כל אירוע באופן יסודי ומקיף. באירוע שבו נהרגה שירין אבו עאקלה נורתה אש רבה וחסרת הבחנה לעבר כוחות צה"ל שהשיב באש לעבר מקורות הירי.

‏גם היום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידי ישראל את הקליע שפגע בה. כך צריך לנהוג כל מי שרוצה לדעת את האמת. אני מגבה את חיילי צה"ל, שימשיכו לבצע כל מה שנדרש כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו