יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נער שהותקף באלימות במאחז "יחי"ש ציון" תובע את השוטר האלים

ארגון חוננו הגיש תביעה כנגד שוטר אשר נראה בסרטון תוקף ללא כל סיבה באגרוף נער במאחז יחיש ציון לפני כחודשיים

09:56 ,03/10/22
קרדיט: ארגון חוננו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו הגיש תביעה כנגד משטרת ישראל בשמו של נער כבן 15 אשר הותקף בידי שוטר ללא כל סיבה במאחז יחיש ציון לפני כחודשיים. עפ"י כתב התביעה בתאריך 22.7 הגיעו שלושה שוטרי מג"ב לנקודת ההתיישבות החדשה "יחיש ציון והורו לנער ולצעירים נוספים ששהו במקום כי עליהם להתפנות מהנקודה ולרדת לכיוון לכביש. הנער והצעירים צייתו להוראות השוטרים והתפנו ברצון תוך שהם צועדים לכיוון הכביש בשירה ובריקודים. לפתע, צעדים בודדים טרם אשר הגיעו לכביש, שעט אחד מהשוטרים אל הנער ובלא כל עילה חוקית או הצדקה כלשהי הלם בפניו במכת אגרוף עוצמתית וביצע בו מעצר אגרסיבי.

הנער נאזק לזמן ממושך שלא כדין ונלקח לתחנת המשטרה שם הוחזק במשך שעות ממושכות מבלי ידיעת הוריו על דבר מעצרו, וללא שניתנת לו הזכות החוקית להיוועץ עם הוריו או קרוב משפחתו בטרם הוכנס לחקירה. בנוסף, המשטרה לא אפשרה נוכחות של קרוב משפחה בחקירתו, ומנעה את כניסתו של דודו שהגיע לתחנה על מנת לנכוח בחקירה.

עוד כותב עו"ד ויזל בכתב בתביעה: "אין כל הצדקה ובטח שלא עילה חוקית להטחת מכת אגרוף בפניו של התובע, בחניקתו, ובמעצרו האגרסיבי חרף אי התנגדותו למעצר וחרף האופי המתון ושיתוף הפעולה אשר אפינו את האירוע ואת ימי הפעילות שקדמו לו". עו"ד ויזל מדגיש כי: "הסרטונים מדברים בעד עצמם ומתעדים בתיעוד מלא וברור כיצד השוטר הכה באלימות ברוטאלית את התובע ללא שהלה עשה מאום, ללא כל עילה, וללא כל הצדקה חוקית. מדובר באלימות חמורה, משוללת כל חוקיות וריקה מהצדקה חוקית".

נזכיר כי המאחז "יחי"ש ציון" הוקם במהלך "מבצע ההתיישבות" של תנועת נחלה אשר נערך לפני כחודשיים במסגרתו הגיעו אלפי פעילים למרחבי יהודה שומרון ובנימין והשתתפו במספר עליות לנקודות התיישבות חדשות.

עו"ד ויזל מסר: "מקומם לראות כיצד המשטרה אשר אך לא מזמן הורידה הנחייה כי מחמת מחסור בכוח אדם משנה היא את נהליה ולא תשלח יותר ניידת לאירועי גנבת רכב, מוצאת לפתע כוח אדם רב כאשר מדובר במאבקה נגד פעילות התיישבותית. חרף הצהרתם המוקדמת של המארגנים כי ימנעו מכל חיכוך עם כוחות הביטחון וחרף התנהלותם הרגועה והצייתנית של הפעילים, בחרה המשטרה להיאבק בהם בכוח רב ולא מידתי תוך שימוש בשיטור יתר אגרסיבי ואלים. חוסר הסימטריה באכיפה אותה הפעילה המשטרה כנגד הפעילים אל מול שתיקה הרועמת כנגד הבניה הלא חוקית הפלסטינית המשתוללת באותו מרחב משקפת בפנינו את תמונת המצב הצורמת השוררת באזורים אלו".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו