יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נעצר בדרך להפגנה כנגד מצעד הגאווה – ויפוצה באלפי שקלים

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים פסק כי משטרה תפצה באלפי שקלים פעיל ימין שנעצר בדרכו להפגנה מאושרת וחוקית כנגד מצעד הגאווה

12:42 ,09/11/22
קרדיט: צילום מסך/ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שופט בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, שי צרפתי, פסק כי על המשטרה לפצות פעיל ימין שנעצר בדרכו להפגנה כנגד מצעד הגאווה בסכום של 3,000 ₪, וזאת למרות שההפגנה אושרה ע"י המשטרה.

האירוע התרחש לפני כשנה, במהלכו הגיע פעיל הימין למתחם שאושר על ידי משטרת ישראל לצורך הפגנה כנגד מצעד הגאווה. הפעיל הגיע למחסום המשטרתי והתבקש על ידי השוטרים במקום להציג תעודת זהות. השוטרים הורו לו להמתין, לפתע ניגש אחד השוטרים, חטף ממנו את מכשיר הטלפון, והודיע לו שהוא עצור. לאחר מספר דקות הוכנס הפעיל לניידת משטרה מבלי שהשוטרים הזדהו בפניו, ומבלי שנמסרה לו עילת העיכוב. רק במהלך הנסיעה אמרו לו השוטרים שהוא חשוד בהפרת הסדר הציבורי. הפעיל ציין בפניהם שהוא לא הגיע על מנת להפר את הסדר הציבורי, אלא רק להפגין. השוטרים ערכו חיפוש בתיקו ואף דרשו לערוך עליו חיפוש גופני. הפעיל סרב בטענה כי לשוטרים אין סמכות לכך ואלו איימו עליו יסרב לחיפוש בהסכמה הוא ייעצר. בשלב זה נאזק הפעיל בידיו, נחקר, ושוחרר רק לאחר מספר שעות כאשר המצעד הסתיים.

מפסק הדין עולה שהפעיל תיעד בסרטון את האירוע, וכי הסרטון מחזק את גרסתו לפיה הגיע למקום על מנת להפגין ולא על מנת לעשות פרובוקציות או להפריע למשטרה. השופט צרפתי מתח ביקורת כנגד המשטרה וכתב: "סבורני כי בנסיבות המקרה לא היה כל מקום לעצור את התובע. סבורני כי בנסיבות המקרה דנן, על הנתבעת היה להסתפק בעיכוב לזמן מסוים אשר יכלול חיפוש בתיקו ובגופו של התובע וכן לבצע חקירה, שבסיומה יתאפשר לתובע להפגין ולממש את זכותו לחופש הביטוי וההפגנה. סבורני כי לא היה מקום לאזוק את התובע בידיו בתחנת לב הבירה, משום שלפי מכלול הנתונים שבפניי לא היה כל חשש לאלימות מצדו", כתב השופט.

עוד כתב השופט צרפתי בפסק הדין, כי המשטרה נקטה ביד קשה כלפי פעיל הימין ולכן עליה לפצות אותו: "סבורני כי הנתבעת הרחיקה לכת בצעדים דרסטיים אלה שנקטה כלפי התובע בנסיבותיו של האירוע. לאור העובדה שהנתבעת עצרה את החשוד, אזקה אותו בידיו ועיכבה את התובע במשך זמן מוגזם ומעבר לנדרש ובכך ומנעה ממנו להשתתף בהפגנת המחאה, יש מקום שתפצה את התובע", נכתב. כאמור, בית המשפט חייב את המשטרה לפצות את פעיל הימין בסכום של 3,000 ₪.

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו מסר: "שוב קבע בית המשפט כי המשטרה פעלה שלא כדין בהפעלת שיטור דרסטי ולא מידתי עת עצרה מפגין שבא למחות כחוק כנגד מצעד הגאווה. מדובר בפסיקת פיצוים נוספת המצטרפת לשורה ארוכה של פסקי דין שקיבלנו בגין מעצרי שווא שכאלו. אנו מצפים כי המשטרה תשכיל לכבד הפעם את קביעותיו של בית המשפט ותפסיק לאלתר את הפגיעה בזכות המחאה של הציבור המבקש למחות כחוק כנגד מצעד הגאווה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו