יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נעצרו 5 חשודים שהונו עשרות משקיעים בסכום כל כ 120 מיליון שקל

החשודים יצרו מצג שווא, אותו הציגו בפני המשקיעים, על טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל רווחים גדול

09:51 ,20/06/22
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המשטרה עצרה הבוקר (ב) 5 חשודים בפרשייה שבמרכזה מיזם הונאה בינלאומי, באמצעותו הונו החשודים עשרות משקיעים מהארץ ומחו"ל, בסכום של כ – 120 מיליון ₪.

מדובר בחקירה סמויה שניהלו חוקרי יאח"ה במשך למעלה משנה, בשיתוף כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר), פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א. במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, בצעו חיפושים ותפסו ממצאים רלוונטים לחקירה.

מחומר החקירה עד כה, עולה כי החשודים יצרו מצג שווא, אותו הציגו בפני המשקיעים, בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ("משנות עולם" – כלשונם), המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות והשאת רווחים גדולים.

באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו"ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים.

בהתאם לצורכי החקירה יובאו החשודים לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו