יום ראשון, 30/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

נחשפים פרטי התקרית בג׳נין שבה נפל לוחם צה״ל ונפצעו 16

המטענים היו גדולים ומורכבים במיוחד, והוטמנו בעומק משמעותי בקרקע. צה"ל מתמודד עם עלייה באיום המטענים באיו"ש וממשיך לחקור את האירוע.

13:52 ,27/06/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום שלישי האחרון, במהלך מבצע צה"לי באזור העיר ג'נין ומחנה הפליטים שלה, נפל לוחם צה"ל ונפצעו 16 נוספים מזירת מטענים שהופעלה על הכוח. מבצע זה הוא חלק מסדרה של יותר מ-40 מבצעים במחנות הפליטים בצפון השומרון, במטרה לסכל טרור. במחנה הפליטים ג'נין בלבד, צה"ל ביצע עד כה 25 מבצעים.

הכוח הצה"לי נכנס למחנה הפליטים ג'נין דרך אחד הצירים באמצעות רכב פנתר. לפני כניסתם, כלים הנדסיים כגון D-9 ושופל ביצעו "פתיחת ציר" במטרה לחשוף מטענים שהוטמנו בקרקע. לאחר פתיחת הציר, כוח רפואי (תאג"ד) עלה על הפנתר, כשהוא עלה על מטען שהתפוצץ וגרם לפציעות קלות לחלק מחברי הכוח. מיד לאחר מכן, כוח נוסף של התאג"ד הוקפץ למקום כדי לחלץ את הפנתר התקוע ולטפל בפצועים. כשהכוח הרגלי פרק מהרכבים, הופעל מטען נוסף על הכוח.

כתוצאה מהמטען השני, נהרג מפקד מחלקת הצלפים של סיירת חרוב, ונפצעו לוחמים נוספים. תחקיר ראשוני העלה כי שני המטענים שהתפוצצו היו גדולים במיוחד והוטמנו בעומק משמעותי בתוך הקרקע כמטר וחצי. מטענים אחרים שהצבא חושף בצירים במחנות הפליטים באיו"ש מוטמנים בדרך כלל בעומק של עשרות סנטימטרים בלבד.

מהממצאים בשטח עולה כי חלק מהמטענים במקום מופעלים בהפעלה חוטית, וחלקם באופן אלחוטי. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד בדיוק הופעלו המטענים שהתפוצצו על הכוחות. בצה"ל מדווחים כי הם ממשיכים לתחקר את האירוע וללמוד את פרטיו.

בחודשים האחרונים חלה עלייה ניכרת באיום המטענים באיו"ש. כוחות צה"ל מתמודדים מול היקפי מטענים שהולכים ומתרבים, והמטענים הופכים למתוחכמים וגדולים יותר. צה"ל מנהל מערכה רחבה מול האיום, הכוללת ניסיון לשים יד על הברחות חומרי הנפץ והגלם, מעצרים וסיכול של מומחי הידע, מפעילי המטענים והמטמינים שלהם בצירים. המבצעים החוזרים ונשנים במחנות הפליטים באיו"ש, בדגש על צפון השומרון וג'נין, נועדו בין היתר לטפל באיום הזה באמצעות חשיפת המטענים המוטמנים ואיתור מעבדות הנפץ והמטענים בשטח.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו