יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נועה ארגמני נתניהו: "שאמרת שהמלחמה תהיה ארוכה נשברתי בשבי"

בפגישה עם משפחות החטופים בוושינגטון, סיפרה נועה ארגמני לנתניהו כי הרגע הקשה ביותר בשבי היה לשמוע שהוא אומר שהמלחמה תהיה ארוכה.

19:19 ,23/07/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במפגש עם משפחות החטופים בוושינגטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים שהתלוו לפמליה, וכן עם נציגי משפחות החטופים שנמצאים בארצות הברית. מדובר בפגישתם הראשונה במסגרת הביקור המדיני של נתניהו בארה"ב, לקראת נאומו בקונגרס האמריקני.

במהלך המפגש, נועה ארגמני, החטופה שחולצה מהשבי על ידי צה"ל במבצע הירואי לפני כחודש, סיפרה לנתניהו כי אחד הרגעים הקשים ביותר בשבי היה כשהיא שמעה אותו אומר שהמלחמה תהיה ארוכה. "הרגע הכי קשה שלי בשבי היה כששמעתי אותך אומר שהמלחמה עוד ארוכה. זו הייתה נקודת שבר. אתם חייבים לשחרר אותם," אמרה ארגמני לנתניהו, על פי דיווחו של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה'.

ארגמני הוסיפה כי במהלך השבי היא ראתה את המוות מול עיניה כאשר שני חטופים שהיו עמה נהרגו. היא התייחסה למשא ומתן העומד על הפרק ולחטופים הנוספים הנמצאים ברצועת עזה ואמרה, לפי הדיווח, "צריך להחזיר את החטופים הביתה כמה שיותר מהר לפני שיהיה מאוחר מדי."

דניאל נאוטרה, אחיו של החטוף עומר, סיפר ל"ווינט" על הפגישה: "ראש הממשלה נמנע משאלות בנוגע לתנאים או לעיתוי שבו יקבל עסקה. הוא דיבר באריכות על הסכנה הקיומית שישראל ניצבת בפניה. רבים מהאנשים שטסו עמו דיברו עליו בשבחים ואמרו לו להתעלם מחברי הממשלה והצבא שאומרים שזה הזמן להפסקת אש, בטענה שאותם גורמים הם גם האחראים לכשל המודיעיני ב-7 באוקטובר".

בסיום המפגש, נתניהו הדגיש כי הוא עושה כל שביכולתו לשלב בין היעד האנושי ההכרחי והציווי להחזיר את החטופים לבין שמירת קיומה של מדינת ישראל. "אני לא מוכן בשום אופן לוותר על הניצחון על החמאס. אם אנחנו נוותר עליו, אנחנו בסכנה מול כל ציר הרשע של איראן. ההחלטות שאנחנו מקבלים הן החלטות הרות גורל לעתידה של מדינת ישראל ולמפעל הציוני," אמר נתניהו.

לדברי נתניהו, התנאים לעסקה הולכים ומבשילים, והוא רואה סימנים חיוביים לכך. "בנוגע לעסקה התנאים הולכים ומבשילים, ללא ספק. זה סימן טוב, והסימן הנוסף הוא שאנו רואים גם שמתחילה שבירה ברוח של האויב. אני מאמין שאם נתמיד בזה אנחנו יכולים להשיג עסקה. זהו תהליך, לצערי, זה לא במכה אחת, יהיו שלבים אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לקדם את העסקה ולהשאיר בידנו את המנופים להביא לשחרורם של האחרים."

נתניהו ביקש מהמשפחות לא לאבד תקווה והבטיח כי המדינה תפעל במלוא המרץ להחזיר את כל החטופים. "אני יודע את הקושי הנורא שלכם, את הסיוטים שאתם עוברים, את הגיהנום שאתם חיים בתוכו. אל תאבדו תקווה, אנחנו נממש אותה."

בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי ומתאם השו"ן. הפגישה נערכה באווירה רגועה אך מחושבת, עם התחייבות מצד נתניהו להמשיך במאמצים להשבת החטופים ולהבטיח את בטחון המדינה.

במהלך ביקורו, נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן, עם סגניתו קמלה האריס ועם המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ. למרות המתיחות הפוליטית הגדולה בוושינגטון, נתניהו מתכוון להדגיש את החשיבות של התמיכה הדו-מפלגתית בישראל ולהבטיח את המשך שיתוף הפעולה הבטחוני והמדיני בין שתי המדינות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו