שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

משפחת סנדק מבקשת: לחייב את המדינה בהוצאות המשפט

משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל דורשת מהמדינה לכסות את הוצאות המשפט שנגרם עקב סירובה של המדינה להעביר למשפחה את חומרי החקירה.

13:20 ,13/04/22
קרדיט: באדיבות המשפחה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני כשנה, הגישה בקשה לבג"ץ לחייב את המדינה בהוצאות משפט ושכר טרחה של עו"ד בנוגע למשיכת חומרי החקירה של מותו של בנם. נזכיר כי רק לאחר חודשים ארוכים של בקשות חוזרות ונשנות באמצעות עורכי דינם של בני המשפחה, הסכימה מדינת ישראל להעביר לידיהם את חומרי החקירה כנדרש בחוק.

בתשובה שהעביר לבג"ץ עו"ד אריאל עטרי המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו, הסביר מדוע טענות המדינה כי חומרי החקירה הועברו באופן סדיר אינן נכונות "מרשיי פנו ושבו ופנו לנציגי המדינה בבקשה לקבל את החומר, אך איש מנציגי המדינה לא השיב לאף אחת מהפניות ואיש מהם לא השיב לעותרים כי אין מחלוקת בנושא וכי הם צפויים לקבל את חומר החקירה", סיפר עו"ד עטרי בתשובתו. "אילו הייתה מועברת תשובה כזו – לא היו צריכים העותרים להכין עתירה מפורטת ומבוססת – כפי שעשו. התעלמות המדינה מפניות העותרים בקשר לקבלת חומר החקירה בתיק היא זו שהובילה להגשת העתירה. ולמרבה הצער, רק הגשת העתירה נגדה גרמה למדינה לטעון כי אין ולא הייתה מחלוקת בדבר העברת החומרים", תיאר.

בנוסף, התייחס עו"ד עטרי לטענת המדינה, כי העיכוב שחל במסירת חומרי החקירה נגרם על מנת לוודא שפרטיותם של צדדים נוספים בתיק לא נפגעים "הטענה של ב"כ המדינה בדבר הצורך ב'הכנה' בשל אי הרצון להימנע מפגיעה בצדדים שלישיים, בתיק מסוג זה – ריקה מתוכן: אין מדובר בתיק שעניינו עבירת מין ועל פני הדברים האדם היחיד שעל פרטיותו היה מקום לשמור הוא המנוח. טענה זו של המדינה הינה טענה בעלמא גם לאור העובדה שאין חולק, שלפי הודעת המדינה החקירה הסתיימה כשמונה חודשים לפני שהיועץ המשפטי לממשלה פרסם את הודעתו".

עו"ד עטרי טען כי רק הגשת העתירה היא זו שהובילה להעברת חומרי החקירה למשפחה "ממילא יובן שלרשות נציגי משרד. המשפטים והפרקליטות עמדו שמונה חדשים 'לוודא שלא יימסר מידע שאין למסרו', כדבריהם. טענה זו מקבלת משנה תוקף לאור העובדה שכל אותם חודשים ידעו נציגי המדינה שיהא עליהם להעביר את החומר המדובר לסנגוריהם של החשודים שנגדם המדינה הודיעה שתגיש כתבי אישום בפרשה זו. העובדה שרק כשבועיים לאחר הגשת העתירה הודיעו נציגי המדינה שהחומר מוכן לעיון מלמדת שרק הגשת העתירה גרמה לנציגי המדינה להתחיל בהכנתו", הסביר עו"ד עטרי.

בסיום התגובה, דרש עורך הדין משופטי בג"ץ להשית תשלומי הוצאות משפט וטרחת עו"ד על המדינה "לאור האמור, ולאור העברת החומר בעקבות הגשת העתירה, מתבקש בית המשפט לחייב את המשיבה בהוצאות משפט ושכ"ט עוה"ד של העותרים".

עו"ד אריאל עטרי, אשר מייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו הגיב על הדברים "הזלזול שהפגינה המדינה בחקירת האירוע בא לביטוי גם בזלזול של המדינה בבקשת המשפחה לעיין בחומר החקירה כדי לתקוף את ההחלטה לא להעמיד לדין את האחראים למות אהוביה ז"ל. בנסיבות אלה אנו מצפים שבית המשפט העליון ייתן ביטוי להתנהגות מקוממת כזו ויחייב את המדינה לפצות את המשפחה", מסר עו"ד עטרי.

נזכיר כי גרימת מותו של אהוביה סנדק נחקרה במחלקה לחקירות שוטרים. בימיו האחרונים לתפקיד הורה היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט על סגירת התיק כנגד שוטרי ימ"ר ש"י שהיו מעורבים במרדף.
תיק החקירה נסגר ללא שאי מי ממשטרת ישראל או שוטריה נתנו את הדין על מות הנער.

עם סגירת התיק הודיעה משפחת סנדק כי תילחם בהחלטה, ותפעל לקבלת תשובות ולהעמדת האחראים לדין. ארגון חוננו מלווה את המשפחה במאבקה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו