יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מקרון ליו״ר הכנסת אוחנה: ״הזהרנו את איראן לבל תתקוף בישראל״

יו"ר הכנסת אוחנה איים במפגשו עם נשיא צרפת מקרון, כי ישראל תתקוף את גדודי החמאס ברפיח ותפעל צבאית גם בלבנון אם חיזבאללה לא יתרחק מהגבול.

08:01 ,12/04/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במסגרת ביקורו המדיני באירופה, איים יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה על פעילות צבאית ישראלית המתקרבת. אוחנה הדגיש בפני מארחו כי "אין תרחיש שבו ישראל נמנעת מלטפל בארבעת גדודי החמאס הנמצאים ברפיח".

אוחנה חשף בפני מקרון כי קיימת "תכנית אופרטיבית לפינוי האוכלוסייה ברפיח", תוך דאגה לנושאים ההומניטריים, והסביר כי "המשמעות היא שמותירים את חמאס בעזה כדי שיוכל לבצע שוב ושוב את השבעה באוקטובר כפי שהם מצהירים".

בנוגע לסוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועה, אמר יו"ר הכנסת: "אם יש רעב בעזה – הוא נמצא במנהרות אצל חטופינו. ישראל הכניסה מאות אלפי טון של סיוע הומניטרי, לכן הטענות שאיננו מכניסים הן אבסורד". עם זאת, הזהיר אוחנה כי "ההצעות להטיל אמברגו על ישראל או להכיר חד-צדדית במדינה פלסטינית משחקות לידי חמאס ומהוות ניצחון לטרור".

בהתייחסו למצב בלבנון ואיומי חיזבאללה, קרא אוחנה למקרון: "מי שמוטרד מהאפשרות של מלחמה צריך לגרום לחיזבאללה להתרחק מהגבול כדי להסיר את האיום". הוא איים כי "המציאות הזו תשתנה באמצעים דיפלומטיים, צבאיים או שילוב של השניים".

את הפגישה המרגשת הוביל גם הנושא האיראני. אוחנה קרא לנשיא הצרפתי: "אנו מתקרבים לרגע האמת מול איראן. אסור לעולם החופשי לאפשר לה לצאת כפי שנכנסה למלחמה". הוא התריע מפני שלטון האיתולות באיראן וכינה אותו "אויב העולם החופשי".

בנקודה זו, הפנה אוחנה אזהרה חריפה לנשיא מקרון ולאירופה כולה: "העולם כולו צופה בהתנגשות הציוויליזציות המתקרבת לעברנו. ברגע הזה עלינו להחליט כיצד נרצה שמדינותינו ואנחנו נזכר".

התבטאויותיו החריפות של יו"ר הכנסת בפני מקרון מעידות על העלייה החדה במתיחות ובהיערכות הישראלית למערכה צבאית כוללת שתכלול פעילות נגד חמאס ברצועת עזה וכנגד חיזבאללה בגבול הצפון. נראה כי ישראל מבקשת להעביר מסר למערב שלא תהסס להשתמש בכוח צבאי במידת הצורך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו