שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מפגש היסטורי יערך היום בשדה בוקר עם 4 שרי חוץ של מדינות ערב

"פסגת הנגב" - במוקד השיחות: חיזוק “הסכמי אברהם” והאיום האיראני • למפגש גיבוי של הממשל האמריקאי

13:02 ,27/03/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פסגת הנגב: שר החוץ יאיר לפיד יארח את שרי החוץ של ארה״ב, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, ב’פסגת הנגב’ שתיפתח היום (ראשון) אחרי הצהרים ותמשיך מחר בשעות הבוקר.

בפסגה ישתתפו שישה שרי חוץ: שר החוץ לפיד, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ושר החוץ של מצרים, סאמח שכרי.

שרי החוץ החוץ יגיעו החל משעות אחרי הצהרים מחר (ראשון) למלון ‘ישרוטל קדמא’ היוקרתי בקיבוץ ‘שדה בוקר’ שבר הנגב ויאכלו ארוחת ערב משותפת. מחר בשעות הבוקר יערכו פגישות בין שרי החוץ ובסיומן ימסרו הצהרות לתקשורת.

גורם בכיר במשרד החוץ אמר ל’ynet’ לקראת הפיסגה הערב כי מדובר ב”אירוע היסטורי של ממש, שמהווה מהלומה לאיראן”, לדבריו מטרת הפסגה היא “מזרח תיכון אחר. בישראל לא הייתה מעולם פסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבע שרי חוץ ממדינות ערב”.

עוד ציין כי הרקע לפיסגה הוא חיזוק ‘הסכמי אברהם’ שנחתמו עוד בתקופת הממשלה הקודמת, לצד התחממות היחסים עם מדינות ערביות נוספות – בהן מצרים: “על רקע החשש מאיראן והחזרה הצפויה להסכם הגרעין. מדובר במדינות הרואות בצורה זהה את האיום האיראני”.

אותו גורם במשרד החוץ הדגיש את מיקומה הסימבולי של הפסגה בקיבוץ בהר הנגב, שם התגורר רה”מ הישראלי הראשון בן גוריון ושם באיזור שוכן קברו: “הסיפור של קבר בן גוריון ומגילת העצמאות מתחברים מאוד לרוח בוועידה. הרי במגילת העצמאות נכתב שישראל תחתור לשלום בין העמים ותושיט יד לשלום עם מדינות האזור – וזה מה שאנחנו עושים. המיקום של פסגת הנגב מביא למעשה לסגירת מעגל עם רוח מגילת העצמאות וחזון בן גוריון”, ייתכן אף ששרי החוץ יעלו לקברו ולאחמ”כ יחזרו למלום שם יישאו הצהרות לתקשורת.

עוד דווח ב’ווינט’ כי במוקד הדיונים שיערכו שרי החוץ תעמוד הסוגיה האיראנית, כשברקע החשש של ישראל ומדינות ערביות סוניות-מתונות מההשלכות של הגעה להסכם בין ארה”ב לאיראן על חידוש הסכם הגרעין בשיחות שנערכות בימים אלו בווינה. במקרה שכזה, הן חוששות, הסרת הסנקציות האמריקאיות תאפשר לטהרן לקבל לידיה מיליארדי דולרים – כסף שאותו תוכל להשקיע בפעילויות החתרניות שלה ברחבי המזרח התיכון.

בנוסף, צפויים השרים לדון בנושאי אנרגיה – כשברקע מחירי הנפט והגז המאמירים בעולם, עלייה שהוחרפה עם פרוץ המלחמה באוקראינה. ברקע עומדת גם האפשרות שישראל תספק גז לאירופה – שכעת מנסה “להיגמל” מהגז הרוסי – דרך התשתיות הקיימות במצרים. תשתיות אלו מאפשרות להפוך גז טבעי לנוזל, כך שניתן לשנע אותו בים. השרים ידונו גם בנושאים כלכליים נוספים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו