יום שישי, 27/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מעל 1,100 ק"מ כבישים נהרסו בעזה בעקבות הקרבות

דו"ח מיוחד של האו"ם חושף כי מעל 1,100 ק"מ מכבישי עזה נהרסו בעקבות הקרבות, מה שמקשה על תנועת מחבלים וסיוע הומניטרי.

10:21 ,16/06/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דו"ח מיוחד של האו"ם שהתפרסם ביום שישי ומתבסס על תמונות לוויין, מתאר את ההרס הבלתי נתפס שהביאו מחבלי חמאס על העיר עזה. בעוד רבים מהמבנים של העיר נמחקו בחסות ההפצצות של חיל האוויר לצורך מיגור קיני טרור, הדו"ח של האו"ם מתמקד בהרס שנגרם לכבישי העיר, והנתונים מעניינים במיוחד.

מנתוני הלוויין עולה לכאורה כי לא פחות מ-1,100 ק"מ של כבישים נהרסו ברצועה בחסות התקדמות כוחות צה"ל בעיר הטרור. עוד אומר האו"ם כי 350 ק"מ של כבישים "נפגעו קשות", ו-1,470 ק"מ של כבישים נפגעו באורח בינוני.

נתוני ההרס:
הדו"ח המפורט של האו"ם מצביע על כך שכ-1,100 ק"מ של כבישים ברחבי רצועת עזה נהרסו כליל כתוצאה מהלחימה האינטנסיבית. חלק מהכבישים נפגעו באופן ישיר מהפצצות של חיל האוויר, בעוד חלק אחר ניזוק במהלך חיפושים אחר מוקשים ושימוש בטכנולוגיות לפינוי מטענים. כ-350 ק"מ של כבישים נפגעו קשות ו-1,470 ק"מ נפגעו באורח בינוני.

המשמעות היא כי שני שלישים מכבישי עזה הושמדו לחלוטין או נפגעו בצורה בינונית עד קשה, באופן המקשה על מחבלים לנוע בחופשיות ברחבי מובלעת הטרור. הנתונים מצביעים על כך שהלחימה המתמשכת גרמה לנזק כבד לתשתיות התחבורה, דבר שמוסיף על הקושי היומיומי של התושבים המקומיים.

ארגוני סיוע קובלים כי נוצר מצב המקשה עליהם לנוע בתוך העיר לצורך העברת סיוע הומניטרי ממקום למקום. תשתיות התחבורה שנהרסו מקשות על העברת מזון, מים ותרופות לנזקקים. חלק מהארגונים מדווחים כי חוסר היכולת לנוע בחופשיות בתוך הרצועה מעכב את הטיפול באזרחים הפצועים ומקשה על פינוי תושבים מאזורי הקרבות.

הבוקר (ראשון), הודיע דובר צה"ל כי יפסיק את פעילותו בדרום הרצועה למספר שעות ביום לצרכים הומניטריים, אך לאחר זמן קצר חזר בו דובר צה"ל מההודעה. ההפסקה הטקטית נועדה לאפשר העברת סיוע הומניטרי ולהקל על האוכלוסייה האזרחית, אך המצב הביטחוני המתוח לא אפשר את קיומה בפועל.

בצה"ל מציינים כי ההרס הנרחב לכבישי עזה נגרם כתוצאה מהצורך להבטיח את ביטחונם של החיילים ולמנוע את השימוש בתשתיות התחבורה על ידי מחבלי חמאס לצורך הובלת נשק ולוחמים. "כוחות חי״ר, שריון והנדסה נאלצו להשתמש באמצעים שונים לפינוי מטענים ואיתור מוקשים, דבר שהוביל לפגיעה בתשתיות התחבורה," נמסר מצה"ל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו