יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מסתמן: בעקבות ההסלמה בצפון – קיום הילולת הרשב"י במירון בסכנה

לאחר המטחים הכבדים של רקטות לעבר מירון, בכירי המשטרה העלו ספק בקיום הילולת הרשב"י במירון השנה בשל חששות לסכנת חיים לנוכח הסיכונים הביטחוניים

10:35 ,10/03/24
ללא
קרדיט: ללא / מתחם הרשב"י במירון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בכירים במשטרת ישראל העלו הערב ספקות משמעותיים לגבי קיום הילולת רבי שמעון בר יוחאי (הרשב"י) במירון השנה, בעקבות המטחים הכבדים של עשרות רקטות שנורו לעבר האזור בשעה האחרונה.

לדברי גורמים בכירים במשטרה, "סימן שאלה גדול מרחף על קיום האירועים לרגל ל"ג בעומר במירון השנה, בעקבות המצב הביטחוני". הם מסבירים כי "אחרי מטחים כבדים כאלה של רקטות, ולאחר דו"ח מכונן שהראה את הסיכונים הקטלניים של אסון מירון, אף אחד לא ייקח על עצמו את סכנת החיים הזו".

לפי אותם גורמים, ייתכן מאוד שהר מירון כולו "עשוי להיסגר לכניסת מבקרים השנה וכל האירועים המתוכננים שם לרגל הילולת הרשב"י יבוטלו". הם מציינים כי אין זו עוד סכנה רחוקה, שכן "המטחים של רקטות ממש נורו לעבר מירון בשעה האחרונה".

זאת, על רקע המצב הביטחוני והטרור הגואה בצפון עקב המלחמה הנוכחית ברצועת עזה וההסלמה מול חמאס וחיזבאללה בלבנון. גורמי הביטחון חוששים שפיגוע משמעותי בהר מירון יהווה אירוע קשה ומסוכן במיוחד, בדומה לטרגדיה הקשה שם בשנה שעברה.

האירועים לרגל הילולת הרשב"י במירון מהווים בדרך כלל אחד האירועים ההמוניים הגדולים בישראל, עם עשרות אלפי משתתפים נוהרים אל הר מירון. בעקבות אסון המדרגות הקטלני שם בשנת 2021, הוחלט להגביל מאוד את כמות המשתתפים והאירועים השונים.

אולם נוכח האיום הביטחוני וירי הרקטות האלים הערב, נראה שגם אירועים מצומצמים בהיקפם עשויים לא לקרות במירון השנה, משיקולי בטחון קיצוניים. זאת, גם על רקע חוות הדעת של גורמי המקצוע שנחקרו בדו"ח מבקר המדינה לאסון האחרון והמליצו שלא לקיים יותר אירועים המוניים בשטח צפוף כזה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו