יום שלישי, 17/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מנכ"ל רשות האוכלוסין בביקורת קשה על מדיניות הפליטים

"ברגע שישראל תשדר לעולם שהגבולות שלה פתוחים השטף יהיה בלתי ניתן לעצירה. זה מתכון לחיסול מוחלט של מדינת ישראל" אמר

09:36 ,17/03/22
קרדיט: שאטרסטוק. אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ’, אומר ל’ידיעות אחרונות’ כי מבחינתו תימשך האפליה בין יהודים לשאינם בכניסה לישראל.

“אוקראינה היא כיום המדינה מספר אחת בעולם שמגיעים ממנה שוהים לא חוקיים בישראל. יש פה עורף קהילתי של כ־200 אלף ישראלים שהגיעו מאוקראינה. כך שקודם כל יש רקע לחשש שלנו”, פותח מוסקוביץ’.

לדבריו, “לגבי זכאי חוק השבות אין שאלה בכלל, אין הגבלה. לשאר הצבנו מכסה של 2,000 שגדלה ל־5,000. זו סוגיה לא פשוטה, לגמרי. גם לי זה קשה. הכי קל היה לי להמליץ לשרה שקד ‘בואי נפתח את השער ונקלוט את כולם ונחסוך את התחושה הלא נעימה הזו’. שאלו אותי ‘מה אתם נבהלים, כמה כבר יגיעו לפה’, אבל השאלה היא לא כמה יגיעו בעקבות המלחמה עכשיו באוקראינה, אלא כמה יגיעו במלחמה הבאה שתתרחש במקום אחר בעולם”.

בעולם יש מלחמות ויש רעב ויש אסונות טבע ונשים שבורחות מגברים מכים, יש מלא צרות. כל הזמן קורים דברים נוראיים ואני לא מדבר בציניות. אבל מה זה אומר, שנקלוט משם אנשים בלי הבחנה? אני הש.ג של המדינה ואני לא יכול לפתוח את השער לכולם”.

“התחלנו עם כמה עשרות בתחילת המלחמה ונכון לרביעי השבוע אנחנו על קצב של 700 אוקראינים ביום. מדובר ב־7,000 איש כל עשרה ימים. ברגע שישראל תשדר לעולם שהגבולות שלה פתוחים השטף יהיה בלתי ניתן לעצירה. זה מתכון לחיסול מוחלט של מדינת ישראל גם כמדינה מערבית, גם כדמוקרטיה ובעיקר כמדינה יהודית”, הוא מבהיר.

לדבריו, “אני לא מתבייש בחוק השבות ולא מתבייש שאנחנו מדינה של עם ישראל. אומרים שאני מפלה בין פליט לפליט והתשובה שלי היא שאני בפירוש יוצר אפליה. מדינת ישראל צריכה להפלות לטובה במדיניות ההגירה שלה את זכאי חוק השבות. בשביל זה היא הוקמה”.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו