שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מכה לחיזבאללה: חיסול בכיר בפעולה ישראלית בביירות

צה"ל ביצע תקיפה ממוקדת בלב ביירות, במה שנראה כחיסול בכיר בחיזבאללה. הפעולה הנועזת מסמנת הסלמה משמעותית בעימות בין ישראל ללבנון.

15:25 ,24/09/24
לפי סעיף 27
קרדיט: לפי סעיף 27
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היום זועזעה בירת לבנון, ביירות, מתקיפה ישראלית ממוקדת שבוצעה בלב העיר. התקיפה התרחשה באזור הדאחיה, המזוהה כמעוז של ארגון חיזבאללה.

דובר צה"ל אישר את הפעולה בהודעה קצרה: "צה״ל תקף כעת באופן ממוקד בביירות. פרטים נוספים בהמשך." ההודעה הלאקונית מרמזת על רגישות המבצע ועל חשיבותו האסטרטגית.

תמונות וסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות מראים נזק משמעותי באזור התקיפה בביירות. בתיעוד נראה עשן מיתמר מהאזור המותקף, המעיד על עוצמת הפגיעה.

הפעולה הישראלית מגיעה בעקבות הסלמה משמעותית בגבול הצפון. מוקדם יותר באותו יום, בין השעות 13:07-13:08, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר ישראל. חלק מהשיגורים יורטו, אך זוהתה נפילה של שברי יירוט במרחב צומת אליקים.

בעקבות הירי, חייל צה"ל במילואים נפצע באורח קל כתוצאה מנפילת שברי היירוט במרחב צומת אליקים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. דובר צה"ל מסר כי משפחתו של החייל עודכנה.

בתגובה לשיגורים אלה, מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי ביצעו גל תקיפות נוסף בשטח לבנון, בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון. במסגרת התקיפות, הושמדו מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים ותשתיות צבאיות נוספות. כמו כן, הותקף המשגר ממנו שוגרו הרקטות למרחב אליקים.

ההסלמה נמשכה כאשר בשעה 13:58 הופעלו התרעות נוספות בגליל העליון ובגליל המערבי. זוהו כחמישה שיגורים נוספים שחצו משטח לבנון, כאשר חלקם יורטו וזוהו מספר נפילות במרחב.

התקיפה הממוקדת בביירות מהווה הסלמה משמעותית ביחסים בין ישראל לחיזבאללה. היא מסמנת נכונות ישראלית לפעול עמוק בשטח לבנון, גם באזורים רגישים כמו הדאחיה, המהווה מעוז של חיזבאללה.

בעוד שפרטים נוספים על מטרת התקיפה וזהות המחוסל טרם פורסמו רשמית, ההערכה היא כי מדובר בפגיעה משמעותית בארגון חיזבאללה. הימנעותו של צה"ל מפרסום פרטים נוספים מיד לאחר הפעולה מעידה על רגישותה הרבה.

ככל שהמצב ממשיך להתפתח, קיים חשש להסלמה נוספת בגזרה הצפונית. תושבי הצפון נדרשים להישאר ערניים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. בימים הקרובים צפויה להתבהר תמונת המצב ביחס להשלכות הפעולה על היחסים בין ישראל לחיזבאללה ועל היציבות האזורית בכלל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו