יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מטריד במיוחד: האזהרה שהתעלמו ממנה – נגדת 8200 צפתה את הטבח

נגדת מ-8200 התריעה על כוונות חמאס לתקוף באימייל שנשלח לקצין המודיעין של אוגדת עזה. האזהרה לא נענתה, והטבח הנורא התרחש ב-7 באוקטובר.

00:17 ,05/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בימים שקדמו לטבח הנוראי של ה-7 באוקטובר, התקבלו התרעות רבות, אך אזהרתה של נגדת מ-8200 מתגלה כאחת ההתרעות המדויקות והקריטיות ביותר שהיו צריכות להדליק את כל הנורות האדומות. בדואר אלקטרוני ששלחה נגדת ו' לקצין המודיעין של אוגדת עזה, היא התריעה על כוונות חמאס לתקוף בצורה מתוחכמת ואופרטיבית.

במייל ששלחה, ציינה הנגדת: "האימונים של חמאס ממחישים לנו שתוכנית 'חומת יריחו' היא אופרטיבית. סביר שלא נוכל לתת התרעה ארוכה מספיק כדי להיערך למניעה. החרב באה – יפה השעה להזהיר את העם".

האזהרה נשלחה זמן קצר לפני הטבח בשבת השחורה. הנגדת ו' כתבה במייל שכוון לשורה של קצינים בכירים, ביניהם קצין המודיעין של אוגדת עזה, שהאימונים של חמאס מצביעים על כך שהתוכנית האופרטיבית מוכנה ויכולה לצאת לפועל בכל רגע.

המייל הכיל תיאור מפורט של האימונים והתוכניות של חמאס, כשהוא מדגיש את החשש שלא ניתן יהיה לתת התרעה מספקת כדי להיערך למניעת האירוע. "כבר היום יש לחמאס כוחות שמתרגלים את המתווים האלה ויודעים להוציאם אל הפועל ביום פקודה", כתבה הנגדת.

הנגדת ו' הדגישה גם את חשיבות ההיערכות המוקדמת: "כאן המקום לחשוב על גיבוש תפיסות התמודדות עם האירוע לכשיקרה בפועל כדי לצמצם את הנזק". היא הדגישה כי הכוחות המתאמנים מזכירים מאוד את התוכנית שהופיעה ב'חומת יריחו' להשמדת מערך ההגנה של אוגדת עזה.

המייל הזה, כפי שנחשף, לא היה היחיד. כבר קודם לכן שלחה הנגדת מיילים נוספים בהם התריעה על האימונים והתנועות שהיא מזהה. היא הביעה חשש כי "הצד השני נחוש בכוונותיו להוציא את התוכנית אל הפועל".

המייל נחתם במילים "מייל זה הוא בבחינת התקיעה בשופר כי החרב באה – יפה השעה להזהיר את העם". משפט זה מתכתב עם הפסוק מספר יחזקאל המוכר לכל איש מודיעין שנשבע אמונים לצה"ל: "והצופה כי יראה את החרב באה ולא תקע בשופר, והעם לא נזהר ותבוא חרב ותיקח מהם נפש, ובעוונו נלקח ודמו מיד הצופה אדרוש".

המיילים שנשלחו, מצביעים על כך שייתכן שהיה ניתן להיערך בצורה טובה יותר כדי למנוע את הטבח או לפחות לצמצם את היקפו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו