יום רביעי, 07/08/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מוכנים? בואו להתעדכן מתי יחלוף המטס מעל העיר שלכם

במטס יקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק. כמו”כ יישתפו מסוקי המשטרה כביטוי לשיתוף הפעולה

09:10 ,05/05/22
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה״ל השלים היערכותו לקראת יום העצמאות ואת האימונים וההכנות למטס ולמשט בסימן ״יד פוגשת יד אחות״ שיתקיים היום (חמישי) ופותח את בסיסי צה״ל לציבור הרחב, זאת לראשונה מאז פרוץ הקורונה.

המטס יתקיים הבוקר בין השעות 13:30-10:30 ויחלוף מעל עשרות ערים ונקודות מרכזיות בארץ, מדן ועד אילת.

בפעם הראשונה בכהונתו, נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח היום, את החגיגות המרכזיות בבוקר יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל באירוע "בוקר אור ישראלי". האירוע נפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא.

הנשיא פנה בהתרגשות אל טייסי המטס ברשת הקשר ואמר: "לכל טייסי חיל האוויר וחיילי צבא ההגנה לישראל באוויר בים וביבשה, במלאות 74 שנים לעצמאות ישראל, חג עצמאות שמח"!

במטס יקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ”ם). לראשונה, ישתתף במטס יום העצמאות המסורתי גם כלי טיס מאוייש מרחוק מסוג “איתן” (Heron TP). במטס ייקחו חלק גם מסוקי משטרת ישראל כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

הצוות האווירובטי של חיל האוויר יבצע שמונה מופעים אוויריים מרהיבים עם מטוסי ה”עפרוני” בין השעות 15:00-9:00 מעל הערים והבסיסים הבאים:
• ירושלים
• בסיס חה”א ע”ש עזר ויצמן ברמת דוד
• טבריה
• חופי חיפה
• חופי תל אביב
• בסיס חה”א תל נוף
• חופי אשדוד
• מוזיאון חיל האוויר בבסיס חצרים

ביום העצמאות יתקיים משט מיוחד במסגרתו יפליגו לאורך חופי העיר אילת כלי השיט של זרוע הים בזירת ים סוף וכלי השיטור הימי.

בתום שנתיים בהן לא נפתחו בסיסי צה”ל לציבור הרחב בשל מגפת הקורונה, שבים בסיסי צה”ל לפתוח את שעריהם: בסיס חטמ”ר שומרון, בסיס חה”י אילת, בסיס ח”א ע”ש עזר ויצמן ברמת דוד, בסיס ח”א תל נוף ומוזיאון חיל האוויר בחצרים.

מצה”ל נמסר כי “לנוחיות אזרחי ישראל, אפליקציית המטס שפיתחו אנשי יחידת אופק 324 של חיל האוויר, תעניק גם השנה חווית צפייה מיטבית במטס באמצעות סימון נתיביו ומיקום המטוסים בזמן אמת על גבי מפה”.

באפליקציה ניתן יהיה למצוא חידון ידע ואופציה של מציאות מדומה המאפשרת חווית צפייה תלת ממדית בדגמי מטוסי החיל. ניתן יהיה להוריד את אפליקציית חיל האוויר דרך חנויות האפליקציות או להשתמש בקישור דרך אתר חיל האוויר.

“חל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים באזור המטס – הדבר מהווה סכנה לכלי הטיס המשתתפים במטס ולציבור הצופה בו”, נמסר מדובר צה”ל.

מצורפות תמונות בנושא מטס חיל האוויר לכבוד יום העצמאות ה-74:

 

 

 

 

 

 

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו