יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מהומות השבת בחברון: אבו מאזן וחמאס "ערוכים להגנה על אדמותנו"

לאחר העימותים בשבת חיי שרה בחברון יוצאים הבוקר חמאס ואבו מאזן בהודעה כי הם "עומדים לצד תושבי חברון" • בן גביר שוחח עם משפחת החיילת שהותקפה

09:31 ,20/11/22
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בהודעה מטעם חמאס שפורסמה מברך ארגון הטרור את "המורדים מקרב בני עמנו אשר לאורך היום גוננו על התנכלויות המתנחלים ותהלוכותיהם הפרובוקטיביות, בחסות כוחות הכיבוש". בהודעה חמאס מצהיר כי הוא עומד לימינם של תושבי חברון ושל בעלי הבתים שהותקפו, וכן הפצועים והעצורים, "אשר התמודדו מול מעשי הבריונות של המתנחלים". ארגון הטרור אף מבטיח: "אנו ערוכים להגנה על אדמותינו ולהקריב למענן ככל אשר יידרש".

גם משרד החוץ ברמאללה גינה את מה שהוא מכנה "הסתערות מיליציית המתנחלים בפיקוד חה"כ הקיצוני איתמר בן גביר על העיר העתיקה של חברון" ואת "התנפלותם הפושעת על תושבים, בתים ובתי עסק וקריאת סיסמאות גזעניות נגד פלסטינים וערבים".

בהודעה מטעמו, מטיל המשרד על ישראל "את האחריות המלאה לפשעים הללו" וכן קורא לקהיליה הבינלאומית ולממשל ביידן "לגנות את ההתנכלויות לפלסטינים ולנקוט בצעדים הדרושים כדי שמקרים מעין-אלה לא יישנו בעתיד".

הבוקר, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שוחח הבוקר עם משפחתה של החיילת שהותקפה בחברון וביקש לחזק את החיילת והמשפחה.

אבי המשפחה תושב תל רומיידה, חבר ותומך של בן גביר סיפר לו על אותו אדם שיכור שתקף את בתו.

האב ובן גביר שוחחו על כך שבשבת נכחו שלושים אלף איש ורובם המוחלט כמו גם כל תושבי חברון היהודים אוהבים את צה"ל ומעריצים את עבודת החיילים.

יו"ר עוצמה קורא למשטרה לעצור את התוקף ולטפל בו במלוא חומרת הדין, אך במקביל מטיח ביקורת קשה על הניסיון להפוך שלושים אלף איש לעבריינים:"הייתה לנו שבת מדהימה, מרוממת עם אהבה, תפילות, שירים והרבה אמונה. גם אותי ניסה לתקוף שיכור אבל אסור להכליל והרוס המוחלט שהיה כאן כמו כל תושבי חברון אנשים נפלאים שאוהבים את המדינה ובאו לשמוח ולציין את השבת שבה נרכשת מערת המכפלה על ידי אברהם אבינו"

ראש הממשלה יאיר לפיד על תקיפת החיילת בחברון: "תקיפת חיילת צה"ל היא חרפה לאומית. זו פגיעה בביטחון ישראל, זו פגיעה ערכית בצבא הגנה לישראל ובמי שמגינה על חיינו, זו עבירה פלילית חמורה. אני מחזק בערב זה את חיילות וחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו. נמצה את הדין עם העבריינים".

הרמטכ"ל כוכבי גינה אף הוא ואמר  "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה״ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה.
נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

במקביל, גם חה"כ אורית סטרוק התייחסה למהומות בחברון: "30,000 (!) יהודים התארחו השבת בחברון ובקרית ארבע. שבת מרוממת של תפילה, שירה, שמחה אדירה ודיבוק חברים. לא ספרתי כמה מתוכם נכנסו ויצאו מביתנו, לקידוש ועוד קידוש ולשירותים ולשתיה חמה/קרה ולכיבוד קל ולארטיק ולהקשבה לדבר תורה או סיפור חברוני".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו