יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מאות שוטרים בהרס מטע שניטע על ידי אהוביה סנדק ז"ל

פקחי המנהל האזרחי, מלווים במאות שוטרים וכלים כבדים, הרסו מטע עצי פרי בבנימין. ההרס בוצע בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי ערבים

08:59 ,10/06/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך שעות הבוקר של יום שני, פקחי המנהל האזרחי, מלווים בכוחות גדולים של משטרה וכלים כבדים, הגיעו לגבעת מעוז אסתר בבנימין והחלו בהריסת מטע עצי פרי שנטעו אהוביה סנדק וחבריו לפני חמש שנים. המטע הוקם כחלק מפרויקט חקלאי על ידי תושבי הגבעה, אך הורס בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי ערבים מכפר המרצחים מאלכ הסמוך.

המדינה התחייבה לבג"ץ לעקור את המטע בתוך 180 יום, לאחר שהוגשה העתירה על ידי תושבי הכפר מאלכ. ההתחייבות עוררה ביקורת רבה מצד תושבי הגבעה, אשר טענו כי הממשלה מעדיפה להרוס מטע עצי פרי על פני התמודדות עם איומי טרור והשתלטות ערבית ביהודה ושומרון. על פי התחייבות המדינה, העקירה התבצעה אפילו לפני שניתן פסק דין בנושא.

כ-400 שוטרים מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים פשטו על גבעת מעוז אסתר והחלו בהריסת המטע, כולל עקירת כלל העצים והרס הגידור הסובב אותו. במהלך האירוע נפרסו כוחות גדולים של משטרה ברחבי הישוב כוכב השחר הסמוך, כדי למנוע את הגעת תושבים רבים שביקשו למחות נגד ההרס. בנוסף, הוטל צו שטח צבאי סגור על האזור, ושוטרים הוצבו בשער הישוב ומנעו כל כניסה של אזרחים לכוכב השחר והגבעות הסמוכות.

תושבי גבעת מעוז אסתר הביעו זעם ותסכול בעקבות ההרס. "התעוררנו הבוקר למראות קשים של הרס וחורבן," אמרו התושבים. "מאות שוטרים לבושי שחורים צועדים אל הגבעה רק כדי לעקור מטע עצי פרי שניטע לפני חמש שנים בידי אהוביה סנדק ונערים נוספים שהיו מגרעין ההקמה של הגבעה. הקריאה 'הרצחת וגם ירשת?!' מהדהדת כאן הבוקר מכל פינה. העובדה שבעיצומה של מלחמה בכל הזירות מופנים עדיין כוחות ענק לפגיעה בהתיישבות מראה על איבוד כיוון מוחלט של מדינת ישראל."

השר בצלאל סמוטריץ' ניסה למנוע את ההרס בעקבות הביקורת הציבורית, אך הכוחות הגיעו לביצוע המשימה היום, כחודשיים לאחר תום 180 הימים בהם התחייבה המדינה להרוס את המטע. תושבי הגבעה הודו לסמוטריץ' על מאמציו למניעת ההרס, אך מתחו ביקורת חריפה על הצהרתו לבג"ץ שהמשרד יבצע פעולות עקירה כנגד יהודים.

למרות הכל, תושבי הגבעה מתכננים להמשיך ולהיאחז בקרקע. "המטע שנעקר היום יישתל מחדש בעז"ה כבר בימים הקרובים, ויום יבוא ואנו עוד נהנה מפירותיו," אמרו בגבעה. הפעולות וההתנכלות רק יעמיקו את אחיזתנו פה בארץ, הוסיפו התושבים בהחלטיות.

צפו

קרדיט: אברהם סנדק / אביו של אהוביה ז"ל

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. mg הגיב:

    ממש דחוףף להוריד 4 עצים בזמן מלחמה!! מאות חיילים הגיעו והיו בהלם בשביל 4 עצים???? בושה למדינה! רודפים את המתיישבים! עם ישראל חי!! תודה לכל המתיישבים אין עליכם!!

  2. אופירה הגיב:

    מדינת גהינם של ציונאצים, השם ישלם לכם את גמולכם שגמלת לנו. מידה כנגד מידה. היום הגדול מתקרב

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו