יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מאות חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה נגד גיוס בני ישיבות

היום החלו רשויות הצבא בהליכים לגיוס כל בני הישיבות. לפני ההפגנה קרא הרב צבי פרידמן להפגנה אדירה: 'להציל את התורה, את האמונה ואת היהדות'"

17:53 ,01/04/24
דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה / מכתז"ית מתיזה מים לעבר מפגינים. במהלך הה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מאות חרדים חוסמים בשעה זו (שני, אחר הצהריים) את כביש 4, הכביש המרכזי במדינה, בצומת גבעת שמואל הסמוך לעיר בני ברק. המחאה מתקיימת על רקע כניסתה לתוקף של חובת הגיוס על כל בני הישיבות, בהתאם לצו על תנאי שפרסם בג"ץ, והנחיית היועמ"ש לממשלה ולפיו על רשויות הצבא לגייס בפועל את בני הישיבות.

ההפגנה מתקיימת בהוראתו של הגאון רבי צבי פרידמן, ממשיך דרכו של מרן רבי שמואל אויערבך זצ"ל, מנהיג הפלג הירושלמי. החסימה החלה סמוך לגבעת שמואל, בכביש 4 לכיוון דרום.

בתיעודים מהמקום נראים המפגינים מניפים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "נמות ולא נתגייס" ו"סגירת הישיבות – גזירת כליה ליהדות". בתיעוד נוסף נשמעים המפגינים קוראים "לכלא ולא לצבא".

לפי שעה המשטרה מנסה לפנות את המפגינים מהכביש ללא הצלחה.

אמש, לקראת ההפגנה, נשא דברים רבי צבי פרידמן. "איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי, איככה אוכל וראיתי באובדן מולדתי", פתח הרב את דבריו כשהוא משתנק מבכי. "בעוד שעות ספורות, עומד להיכנס חוק שמד לגייס את כל תלמידי הישיבות, אנשים חרדים. עוד לא היה כחורבן הזה. תשעה באב".

הרב קרא לעשות את הכל כדי למנוע את גזירת הגיוס: "אנחנו צריכים לעשות את הכל למנוע… אם נעשה את הכל, הקב"ה יראה… רבת את ריבם, דנת את דינם, נקמת את נקמתם. אם זה יהיה ריבם ונקמתם – המלחמה שלנו, להציל את התורה להציל את האמונה להציל את היהדות".

הרב הזכיר את שלוש ההפגנות שהתקיימו בחודש האחרון נגד הגזירה, וקרא להגיע להפגנה נוספת, אדירה עוד יותר, שתתקיים היום: "עברו כבר 3 הפגנות שעשו רעש גדול בכל העולם. אז עכשיו בעת הזאת זה שעת האפס. שעת הגזירה ממש. שעומדים לשלוח צווים, צווי גיוס, לאלפים אלפים של לומדי תורה, שומרי מצוות, איך אפשר לשתוק. איככה אוכל וראיתי, איך אפשר לשתוק. כולנו להפגנה אדירה מחר בעזר השם יתברך. אני בטוח שהקב"ה יראה שאנחנו נלחמים בשביל התורה, בשביל האמונה וסובלים".

בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר כי: "משטרת ישראל פועלת במאמץ לשמירה על הסדר הציבורי אל מול מפגינים שמפרים את הסדר תוך ניסיון לחסום את כביש 4 ופוגעים בשגרת החיים של האזרחים. לפני זמן קצר הגיעו עשרות מפגינים לכביש 4 וחסמו את תנועת הרכבים. בשלב זה המשטרה במקום ופועלת לפנות את המפגינים לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית".

עוד נאמר בהודעה כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר לוי הגיב:

    נראה לי אנחנו לפני גל רציני של הפגנות וחסימת כבישים, נמאססס

  2. שמואל הגיב:

    תתגייסו כבר ותהיו למען עם ישראל

כתבות נוספות של חיים י
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו