יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לראשונה בהיסטוריה: ישראל נשארת ללא רבנים ראשיים

הגר"י פרץ מונה לנשיא מועצת הרבנות הראשית, אך ישראל נשארת ללא רבנים ראשיים עקב דחיית הבחירות ודיונים משפטיים מתמשכים.

08:14 ,27/06/24
ויקידפיה
קרדיט: ויקידפיה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום ראשון הקרוב, 11 שנות כהונתם של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו כרבנים הראשיים לישראל יסתיימו. לראשונה בהיסטוריה של עולם הרבנות, ישראל תישאר ללא רבנים ראשיים, עקב דחיית הבחירות והדיונים המשפטיים המתמשכים.

הרבנים הראשיים יפרדו מתפקידם בטקס מרשים שייערך ב'היכל שלמה' בירושלים. בטקס זה, הם יעניקו תעודות כושר לרב עיר ולדיינות לאלפי נבחנים, המסמל את חשיבות תפקידם בחיי הדת והקהילה בישראל.

בהחלטת משרד המשפטים, הגאון רבי יצחק פרץ, רבה של רעננה ולשעבר יו"ר ש"ס, ימונה לנשיא מועצת הרבנות הראשית. עם זאת, יועמ"ש הרבנות, הראל גולדברג, הבהיר במכתב ששיגר לרב פרץ כי המינוי אינו כולל את התפקיד של מ"מ הרב הראשי, אלא רק את תפקיד נשיא מועצת הרבנות.

בינתיים, הדיין הגאון רבי אליעזר אגרא, שהוזכר כמועמד אפשרי לכהונת הרב הראשי האשכנזי, צפוי להתמנות למ"מ נשיא בית הדין הגדול.

נציב שירות המדינה אישר הארכה של חודש נוסף להעסקת עובדי לשכות הרבנים הראשיים המכהנים, כדי לאפשר את המשך עבודת הרבנות הראשית. אך עד כה, לא נקבע מועד לבחירת הרבנים הראשיים החדשים.

בג"צ צפוי לדון בעתירות נגד דחיית הבחירות בשבוע הבא, ובמקביל, ועדת הבחירות התכנסה לראשונה אתמול כדי לדון בנושא. העימות בין שופטי בג"צ לחברי מועצת הרבנות הראשית מתקרב לשיא, כאשר בג"צ דורש לשקול בחירת נשים בעלות השכלה תורנית כמועמדות למשרת רב ולחברות באספה הבוחרת תחת הקטגוריה "רב". מועצת הרבנות מתנגדת בתוקף למינוי נשים בקטגוריית רב, והגר"י פרץ ככל הנראה לא יסכים להיענות לבקשה זו.

אם בג"צ יעביר את המינויים לאספה הבוחרת מידי הרבנות לממשלה, בסיעות החרדיות מתכוונים להילחם בהחלטה זו ולא לאפשר את השינוי. המתח המשפטי והפוליטי סביב הסוגיה עשוי להוביל לדחייה משמעותית נוספת במינוי רבנים ראשיים חדשים, ואף להשאיר את ישראל במצב בו לא יכהנו רבנים ראשיים או ימונה רב ראשי זמני.

המועמדים הבולטים לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הם:
הגאון רבי דוד יוסף
הגאון רבי יהודה דרעי
הגאון רבי מיכאל עמוס
הגאון רבי שמואל אליהו

המועמדים הבולטים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי הם:הגאון רבי מיכה הלוי
הגאון רבי משה חיים לאו
הגאון רבי אליעזר איגרא
הגאון רבי מאיר כהנא
הגאון רבי קלמן בר

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו