יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לקראת ראש השנה באומן": פורוש לשר החוץ "תגבר את המעברים"

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, סיכם עם מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, כי משרד החוץ ינחה את שגרירי ישראל לתגבר את מעברי הגבול לפני ראש השנה

15:00 ,17/07/23
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, סיכם עם מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, כי משרד החוץ ינחה את שגרירי ישראל בפולין, מולדובה, הונגריה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה.

כבר לפני חודשיים פנה השר פרוש לשר החוץ, אלי כהן, וראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל), צחי הנגבי, בבקשה בנושא וקיים שורה של פגישות ושיחות עם הגורמים הרלוונטיים, בהם השר כהן, מנכ"ל משרדו, אנשי המל"ל, רשות שדות התעופה ועוד. בפגישות השתתפו ראש מטה השר, שימי אלבום, ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בן שעיה.

במכתב כותב השר פרוש כי "כידוע, מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נחסמה האפשרות להגיע בטיסה ישירה לאוקראינה, ולכן נאלצים החסידים לטוס לשדות תעופה במדינות שכנות, ומשם להמשיך דרך היבשה לעבר העיר אומן שבאוקראינה".

"לדברי מארגני הנסיעות, בשנה שעברה היו קשיים ועיכובים רבים במעברי הגבול בין המדינות והתנועה התנהלה בעצלתיים. לכן, לקראת ראש השנה תשפ"ד, הם מבקשים לפנות לשלטונות המקומיים במדינות הסמוכות לאוקראינה בבקשה לתגבר את מעברי הגבול בימים לפני ראש השנה, על מנת שהחסידים לא ייאלצו לעמוד שעות ארוכות בביקורת הדרכונים בכניסות מפולין, מולדובה ורומניה".

"מאחר שמי שנמצא בקשר עם השלטונות המקומיים הם שגרירי ישראל באותן מדינות, הם אמורים לקבל הנחייה ממטה משרד החוץ בארץ לפנות למקומיים בבקשה לתגבר את המעברים לקראת ראש השנה תשפ"ד, ובכך לאפשר מעבר מהיר ויעיל של החסידים בין המדינות".

"אודה לך מאד על מתן הנחייה לשגרירי ישראל בפולין, מולדובה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה תשפ"ד, לרווחת אלפי החסידים המבקשים לקיים את תפילות החג בעיר אומן", לשון המכתב.

כאמור, במשרד החוץ נענו לבקשת השר פרוש וסיכמו בפגישה עמו על מאמץ לשיפור השירות לציבור החסידים הנוסעים לשהות בקבר רבי נחמן מברסלב זיע"א שבאומן בראש השנה ויגיע למדינה דרך מעברי הגבול בהיעדר טיסות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו