יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לקראת צווי הגיוס ביום ראשון: עשרות חרדים חוסמים את כביש 4

הפגנת החרדים נגד גיוס לצה"ל בכביש 4 ליד בני ברק גרמה לחסימות והפניית התנועה לדרכים חלופיות. משטרת ישראל נמצאת במקום ומפנה את התנועה

19:28 ,16/07/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעה זו מתקיימת הפגנה בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות. מפקד תחנת רמת גן- בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה ולחסום רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר.

כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון – התנועה מופנת לכביש 471.
כביש 4 מאם המושבות לכיוון דרום – התנועה מופנת לפתח-תקווה.
שוטרי משטרת התנועה הארצית נמצאים במקום ומבצעים הכוונת תנועה. אנו ממליצים לציבור לנסוע בדרכים חלופיות ולהתעדכן כל העת.

הגזירה על עולם התורה: גיוס תלמידי ישיבות לצה"ל
כבר ביום ראשון הקרוב צפויים אלפי תלמידי ישיבות לקבל צווים ראשונים לגיוס לצה"ל, זאת לאחר שלא הוסדר פטור בחוק ללומדי התורה. לפי דיווח של יוסי יהושע ב-Ynet, צה"ל ישלח לאלפי חרדים צווים ראשונים כבר ביום ראשון הקרוב.

דובר צה"ל עדכן: "ביום ראשון יחל הליך של הוצאת צווי זימון לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי. הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה״ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו."

"צה״ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה, זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים. צה״ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק."

בעקבות הפרסום ב-Ynet, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, הורה על כינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון על מנת לקבל הבהרות והסברים מצה"ל על הפרסום לפיו צפויים להישלח צווי גיוס לאלפי חרדים. הדיון הדחוף יתקיים מחר בשעה 9:00.

נכון לעת זו, אין כל אינדיקציה למנגנון מסודר או קריטריונים ברורים באשר למי שצפוי לקבל את צווי הגיוס. מהלך שכזה צפוי לעורר כאוס מוחלט בקרב החרדים. כמו כן, לא ברור מה מעמדם החוקי של הצווים, שכן אין כל גיבוי חוקי באשר לסלקציה שצה"ל צפוי לבצע בשליחת הצווים. נכון לרגע זה כלל לא ברור אם מדובר בבחירה שרירותית במתגייסים או שיש קריטריונים כלשהם העומדים מאחורי בחירת המזומנים לגיוס.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו