יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לפיד בביקורו בברלין: הצגתי בפני הקנצלר מידע רגיש על איראן

הקנצלר שולץ הצהיר בנוגע לאיראן כי "הסכם שיגביל נשק גרעיני של איראן הוא הדבר הנכון. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני"

14:42 ,12/09/22
קרדיט: קובי גדעון לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה יאיר לפיד נועד היום (שני) בברלין עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ולאחר הפגישה נשאו השניים הצהרות משותפות.

לפיד הזכיר את העבר המשפחתי שלו ואמר בפתח דבריו: "אני בנו של טומי לפיד, ניצול שואה מגטו בודפשט, אני נכדו של בלה למפל שנרצח במחנה הריכוז מאוטהאוזן, ועכשיו אני עומד כאן על אדמת גרמניה – כראש ממשלתה של מדינת היהודים.

"מאוחר יותר היום, הקנצלר ואני ניסע לווילה ואנזה, המקום שבו התכנסה ועידת ואנזה המפורסמת, שבה תוכנן "הפתרון הסופי לבעיית היהודים", ובעקבות הוועידה הוקמו מחנות ההשמדה. אנחנו ניפגש שם עם ניצולי שואה ונכדיהם שבאו במיוחד מישראל. זהו בשבילם רגע של ניצחון גדול. הם שרדו, הם הקימו מדינה עצמאית וחזקה, הם חוזרים הנה בראש מורם כאנשים חופשיים".

לפיד אמר לשולץ כי הוא מודע למורכבות המפגש הזה בעבורו, "אני מלא הערכה לאומץ המוסרי שלך ולנכונות שלך להיות חלק מזה. הקשרים העמוקים בין המדינות שלנו, אדוני הקנצלר, הם הוכחה לכך שלאנושות יש תמיד בחירה. את הרוע יכולה להחליף ידידות. את הרצחנות יכולה להחליף נדיבות אנושית והיכולת לשתף פעולה".

ראש הממשלה אמר כי השותפות בין המדינות מחייבת אותן לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך של הפיכתה של איראן למדינה גרעינית. "גרמניה היא אחת ממדינות ה-E3, וזוהי חלק מהאחריות שנטלה על עצמה. הצגתי בפני הקנצלר מידע מודיעיני רגיש ורלוונטי לנושא. כמו תמיד ביחסים הקרובים שלנו עם גרמניה, זכינו לאוזן קשבת ולשיתוף פעולה מלא.

"בירכתי על ההצהרה של גרמניה, צרפת ובריטניה על ה-JCPOA. הגיע הזמן להתקדם הלאה מהמשא ומתן הכושל עם איראן. הם לא יכולים ולא ישיגו את המטרה המשותפת שלנו – לעצור מאיראן להשיג נשק גרעיני".

לפיד סיפר: "דנו בצורך באסטרטגיה חדשה שתעצור את תוכנית הגרעין של איראן. איראן גרעינית תערער את המזרח התיכון, ותיצור מירוץ חימוש גרעיני שיסכן את שלום העולם. חזרה להסכם הגרעין, בתנאים הנוכחיים, תהיה טעות קריטית. הסרת סנקציות והזרמת מאות מיליארדי דולרים לאיראן תגרום לגלי טרור לא רק במזרח התיכון, אלא גם ברחבי באירופה.

"יש דרך אחרת. דרך טובה יותר להתקדם בה עבור המזרח התיכון. זו הדרך של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. דרך המבוססת על חזון משותף לאיזור. חזון לא של מלחמה, קיצוניות וטרור אלא של שלום, סובלנות ושיתוף פעולה. ידנו נטויה לשלום, עם כל שכנינו. והיא תמיד תהיה".

ראש הממשלה אמר בסיום דבריו: "הקנצלר שולץ, ידידי, תודה על קבלת הפנים החמה שלך כאן בברלין. תוך שאנו זוכרים את העבר שלנו, אני מצפה להמשיך קדימה, ולהמשיך לרדוף אחר החזון המשותף שלנו לעתיד"

הקנצלר שולץ הצהיר בנוגע לאיראן כי "הסכם שיגביל נשק גרעיני של איראן הוא הדבר הנכון. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני, אני מצר על ההתנהלות שלהם". בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר שולץ: "קוראים לשני הצדדים לנהוג באיפוק, אני מבקש מישראל לא לקבוע עובדות חד צדדיות".

במענה לשאלת עיתונאים התנער לפיד מההשוואה שערך השר אביגדור ליברמן בין נתניהו לגבלס וסטאלין: "אני מגנה את מה שאמר שר האוצר ליברמן כי אני תמיד מגנה כל השוואה בין השואה לבין כל דבר. שמחתי לראות ששר האוצר חזר בו ממה שאמר".

לפיד התייחס לדברי אבו מאזן שנאמרו לאחרונה בגרמניה: "מה שאבו מאזן אמר היה שפל, חסר כבוד ונוראי. כפי שאמרתי אין מקום לשום השוואה לשואה. וזה קיים לא רק בדברי אבו מאזן כאן בגרמניה, אלא בתוך ספרי הלימוד של הילדים הפלסטינים וצריך אמירה ברורה נגד זה".

על ההסלמה ביו"ש וגל הטרור בישראל אמר לפיד כי "ביטחונה של ישראל לא תלוי באף אחד חוץ מאשר בישראל. אנחנו כמובן מודאגים מהטרור בעיקר מאזור ג'נין ושכם, אנחנו לא סומכים על אף אחד ומטפלים בטרור בעצמנו".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו