יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"לא משתפת פעולה": סבא"א בנזיפה חמורה לאיראן

החלטת מועצת הנגידים קבעה שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה לפעול נגד פעילויות

06:50 ,09/06/22
קרדיט: Getty
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

החלטת מועצת הנגידים קבעה שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה לפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על ההחלטה ואמר "ישראל מברכת את החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתקבלה הערב.

זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן.

החלטת מועצת הנגידים קובעת שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה החשוב ולפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי.

המדינות הרבות שהצביעו בעד ההחלטה שיתפו פעולה יחד במטרה לבלום ולמנוע את הגעתה של איראן לנשק גרעיני.

ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן:

אם איראן תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגיה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

ממשרד הביטחון נמסר "

הודעה לתקשורת:

ישראל מברכת על החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שעברה היום ברוב עצום, הקוראת לאיראן למלא באופן מיידי את התחייבויותיה.

החלטת המועצה היא צעד ראשון והכרחי במטרה להחזיר את איראן לציות מלא של מחויביותיה.

ההחלטה היום היא הבעת תמיכה של הקהילה הבינלאומית ביושרה ובמקצועיות של הסוכנות הבינ״ל לאנרגיה אטומית והעומד בראשה, ועל הקהילה הבינל לפעול נגד איראן בכל האמצעים העומדים לרשותה.

החתירה של איראן ליכולות גרעיניות צבאיות מעולם לא פסקה. איראן ממשיכה להפר באופן שיטתי את כל ההתחייבויות הבינלאומיות, ופועלת ללא לאות להסתיר ראיות ולשבש חקירות במטרה להונות את הקהילה הבינלאומית".

שר הביטחון בני גנץ בתגובה "הגינוי של הסוכנות לאנרגיה אטומית מול ניסיונות ההסתרה של איראן, ביחס לחומרים הגרעינים שנמצאו במקומות שונים ברחבי איראן, הוא צעד חשוב. שוב מתברר שאיראן היא סכנה לעולם כולו, בפיתוח הגרעין שנמשך ובפעולות טרור שהיא מפעילה ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו.
לצד הגינוי הבינלאומי, נדרשות פעולות משמעותיות. מול כל מצלמה שאיראן תסגור – על העולם לפתוח בעוד סנקציות מדיניות וכלכליות. מול התוקפנות, עלינו להתאחד ולבנות את תוכניות הפעולה המשותפות, שיעצרו את הטרור האיראני שמשפיע על מדינות רבות באזור ובעולם."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו