יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"לא יכולים לקחת סיכון": המלצה לביטול הילולת מירון בשל המלחמה

בצל הלחימה הנמשכת מול חיזבאללה והירי הכבד לעבר הר מירון, צה"ל ממליץ למקבלי ההחלטות לבטל השנה את קיום הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר.

11:15 ,01/05/24
מיכאל גמליאל
קרדיט: מיכאל גמליאל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצה"ל ממליצים לדרג המדיני שלא לאפשר השנה את קיום ההילולה המסורתית של ל"ג בעומר בציון הרשב"י בהר מירון, שסמוך לגבול לבנון. ההמלצה מגיעה על רקע המלחמה הנמשכת מול ארגון הטרור חיזבאללה, שממשיך לשגר מטחי רקטות כבדים לעבר הצפון ואזור מירון.

ע"פ גורמים בקבינט "לא תהיה השנה הילולה בל"ג בעומר במירון, איש לא יכול לקחת סיכון של ירי לעבר ההר כשאלפים חוגגים בו". בכירים בלשכת רה"מ הנחו את משרדי הממשלה שלא להיערך לקראת ההילולה המסורתית במירון השנה.

רק במוצאי שבת שעבר שיגר חיזבאללה עשרות רקטות ישירות לעבר הר מירון. בחודשים האחרונים ספג בסיס חיל האוויר בהר מירון עצמו מאות רקטות. צה"ל מעריך שסיכון הירי עלול להחריף בעת קיום האירוע הגדול.

במשטרה וברשויות נערכים גם הם לאפשרות של ביטול ההילולה השנה. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בסיור היערכות במירון כי "ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים על ידי פיקוד העורף והדרג המדיני".

ההילולה בל"ג בעומר במירון היא אירוע המוני שנתי המושך מאות אלפי חוגגים למתחם ציון הרשב"י. לאור הסיכונים הביטחוניים הצפויים השנה, צפויה ההילולה להשתנות באופן דרמטי או אף להתבטל זמנית בשל המלחמה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו