יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לאחר 20 שעות: הושגה שליטה על השריפות בצפון הארץ

שריפות פרצו ברחבי הצפון בעקבות הירי. צוותי כיבוי ולוחמים השיגו שליטה לאחר מאבק ממושך. 11 נפגעים קל. ראש הממשלה קיים הערכת מצב.

08:58 ,04/06/24
כבאות והצלה
קרדיט: כבאות והצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר קרוב ל-20 שעות של לחימה מפרכת, הושגה הבוקר (יום ג') שליטה על השריפות הגדולות שפרצו אתמול בצפון הארץ בעקבות ירי רקטות מלבנון. למרות עצמת האש והתנאים הקשים, הצליחו כוחות הכיבוי וצה"ל למנוע פגיעה בנפש וברכוש, כאשר במהלך האירוע נפגעו באורח קל בלבד 11 בני אדם.

מכבאות והצלה מחוז צפון מסרו כי 18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו ללא לאות כדי להשתלט על הלהבות, בשילוב עם כוחות מרט"ג, קק"ל, צה"ל ומשטרת ישראל. ארבעה מטוסים של טייסת הכיבוי "אלעד" הוקפצו עם שחר לסייע במאמצים. השריפה הגדולה ביותר השתוללה סמוך לקיבוץ עמיעד. לאחר 9 שעות של מאבק הגיעו שם הכוחות לשליטה.

"הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות", אמר מפקד האירוע, טפסר משנה בוריס אייזנברג. "פעלנו לבלום את השריפה ב-4 גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם".

במקביל התרחשו שריפות גם בסמוך לקריית שמונה וכפר גלעדי. לוחמי האש נאבקו בהן ממש על קו הבתים ביישובים, ויחד עם צוותי הכוננות של כפר גלעדי מנעו נזק למבנים ולתושבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים במהלך הלילה הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון לגבי התפתחות האירועים בצפון, וקיבל תמונת מצב עדכנית מהרשות הארצית לכבאות והצלה.

צה"ל נרתם אף הוא למאמצי הכיבוי. שישה לוחמי מילואים שהשתתפו במשימה נפגעו קל משאיפת עשן במהלך הלילה ופונו לקבלת טיפול. בהמשך הודיע דובר צה"ל כי לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף הצליחו להשיג שליטה על מוקדי השריפות וכי אין עוד סכנה לחיי אדם.

מבית החולים זיו בצפת נמסר על חמישה אזרחים שהובאו לטיפול עקב פגיעות קלות משאיפת עשן, לאחר שנטלו חלק בכיבוי השריפות ליד עמיעד. מצבם טוב והם צפויים להשתחרר בהמשך היום.

על אף הנזק הסביבתי הנרחב של אלפי הדונמים שעלו באש, הצליחו כוחות ההצלה והביטחון למנוע בנחישותם אסון כבד יותר. השריפות מתווספות למתיחות הביטחונית בצפון, על רקע ההסלמה האחרונה בגבול הצפון עם לבנון. צה"ל ממשיך להיערך בכוננות מוגברת באזור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו