יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

כך הגז שהוזרם למנהרות הכריע את יחיא סינוואר

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, חוסל לאחר שנחשף במנהרות באזור תל סולטאן. כך צה"ל השתמש בגז סמיך להברחת מחבלים מהמנהרות, מה שהוביל לחשיפתו וחיסולו.

09:18 ,20/10/24
צהל
קרדיט: צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום חמישי בבוקר, התקבלו דיווחים ראשונים מהמטה הכללי של צה"ל, בהם נאמר כי בהתקלות בחטיבת 828 בתל סולטאן חוסלו שני מחבלים, ואחד נוסף הצליח לברוח או נקבר תחת ההריסות. אחת מהגופות שנמצאו הייתה של סינוואר, מה שהוביל לאישור כי מדובר בחיסולו של מנהיג חמאס. סינוואר הסתתר במנהרות מאז תחילת המבצע ב-7 באוקטובר, כאשר לאורך התקופה ישראל החלה להבין את תחכומן וגודלן של מנהרות חמאס, שהגיעו לאורך כולל של כ-700 קילומטרים.

על פי דיווחים, שב"כ הקים יחידה מיוחדת בשם "ניל"י", שמטרתה הייתה לחסל את בכירי חמאס, ובתוכה פעלו צוותים מיוחדים ממערך המודיעין והמבצעים. סינוואר עשה את דרכו לאזור תל סולטאן, ולפי גורם ביטחוני ששוחח עם ווינט, התקבלו ממצאים על כך שסינוואר שהה בסמוך לאזור חאן יונס, שם נעשה מאמץ למנוע את בריחתו. הטעות הקריטית שלו הייתה בכך שיצא מהמנהרות ללא ליווי מתאים, מבלי להבין עד הסוף את המצב הביטחוני סביבו.

אחת מהשיטות בהן השתמש צה"ל הייתה הזרמת גז סמיך לתוך המנהרות, זאת על מנת להוציא את מחבלי חמאס ממקומות המסתור שלהם. בשבועות האחרונים הגדיל צה"ל את מאמצי הפינוי של המנהרות באזור רפיח, ומאמצים אלה, יחד עם הגז שהוזרם לתוך חלקן, הצליחו להביא את סינוואר לצאת מהמנהרה, מה שהוביל לחשיפתו ולחיסולו.

בסופו של דבר, למרות המערכת המנהרות המתקדמת והמורכבת של חמאס, מנהיגם סינוואר לא הצליח להימלט מהמצוד שניהלו אחריו. סביר להניח שסינוואר לא ציפה לסיים את חייו בצורה זו, אך מאמצי כוחות הביטחון הישראליים והיכולות המבצעיות המתקדמות של צה"ל הביאו לסיום המצוד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שלי הגיב:

    לי נראה שניסה לברוח דרך ציר פילדלפי . שום גז

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו