שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ישראל, תניח את הטלפון על הרצפה ותפסיק לצייץ.

ישראל פריי מנסה לייצר משוואה שלא קיימת, וחוצה את הקו שמפריד בין אנושיות לתמיכה בטרור.

11:00 ,13/09/22
קרדיט: צילום מסך מתוך "חשיפה". / ישראל פריי, מנסה לייצר משוואה שלא קיימת.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

"תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו – הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה."

לא לא, זה לא טקסט של שייח' קיצוני מראמללה, וזה לא נאום של אחמד טיבי, זה ציוץ של העיתונאי (?) ישראל פריי, יהודי, חרדי. אנסה להתייחס כאן ברובד שהוא לחלוטין שכלי ואינטלקטואלי, ואנתח את הציוץ. בואו נתחיל: "תראו מה זה גיבור", כותב ישראל פריי. הוא מדבר על מוחמד מינאווי, שתיכנן לבצע פיגוע טרור המוני בתל אביב. "הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות". כך כותב ישראל. קודם כל, האם חיילי צה"ל הם מטרה לגיטימית לדעתו של ישראל פריי? כי אם אכן כן, כולנו צריכים להיות מודאגים לגבי זה. אם הגענו למצב שיהודי תומך בפגיעה בחיילי צה"ל- כולנו צריכים לעשות חשבון נפש. איך איבדנו את פיסת הלאומיות שבהחלט צריכה להיות בכולנו. אמונה בצה"ל (עם ביקורת עניינית לגביו), ואמונה בחייליו (עם ביקורת עניינית לגביהם). "ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו". האם לדעתו של ישראל פריי כל הישראלים לוקחים חלק בכיבוש? האם כולנו הולכים וטובחים באזרחים פלסטינים ברמאללה כשמתחשק לנו? האם כולנו מחזיקים את הפלסטינים נצורים? אם אכן כן, אז ישראל מנסה לייצר משוואה שלא קיימת. משום שהכללה גורפת כזאת הייתה חוטפת מתקפות מכל המפה הפוליטית, אם היא הייתה נאמרת על…האזרחים הערבים. זאת אומרת, אם אני הייתי אומר ש"כל הערבים הם מחבלים ותומכי טרור", הייתי חוטף מתקפות לא רק מאנשי שמאל, אלא גם גינויים מאנשי ימין, ולכן גם מה שישראל פריי אומר איננו לגיטימי.
בואו נחזור לשורה הראשונה. "תראו מה זה גיבור". עצם הרעיון של לקרוא לאדם שמעוניין לפגוע בבני עמך "גיבור" הוא בעייתי. משום שזה כבר עניין של זהות. אם ישראל פריי רואה באדם שפוגע בבני עמו "גיבור", אז הוא אומר בצורה הכי ברורה, שהוא מעוניין לחצות את הקו שמפריד בין תמיכה בעם הפלסטיני, ל…עם הפלסטיני.
"בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה." כן, זה מה שישראל פריי רואה באדם שתיכנן לרצוח חיילי צה"ל. מדליה. גיבור. אם אני הייתי הולך לרמאללה ומנסה לרצוח רק שוטרים פלסטיניים, האם ישראל פריי היה קורא לי "גיבור"? שצריך להעניק לי מדליה? אני לא בטוח, אבל.. לא. אוקיי, ממש לא. אוקיי, ממש ממש ממש- לא. הוא רואה בעם הפלסטיני- טוב כהגדרה. מבחינתו יש ישראלים (רע), פלסטינים (טוב). זו חשיבה ילדותית.

כבר כתבתי כאן- אין טוב ורע בחיים האלה. תכילו את המורכבות, תפנימו שאין צד נכון ולא נכון. האמת היא באמצע. תחפשו אותה, גלו אותה, בכל נושא שעולה לסדר היום. אם זה עונש מוות למחבלים (לא). אם זאת הדר מוכתר (לא). ואם זה ישראל פריי (לא). נכון, יהיו שיחשבו אחרת ממני, ויסבירו לי כמה חשוב חוק עונש מוות למחבלים, או ישראל פריי, אתווכח איתם, בנועם, בצורה שכלית ואינטלקטואלית, לא בצורה רגשית או אמוציונלית. אל תהיו מונעים מפוזיציה, אל תהיו אוטומטים. תחשבו, תנתחו, ותכריעו.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דביר הגיב:

    גועל נפפש!!! פשוט ככה, הבנתי שהוא עכשיו מסתבך שוב, אין לו אלוקים

  2. דודי הגיב:

    אם הוא היה מקשיב לך אולי היה חוסך לעצמו את התביעות שקיבל

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ישראל פריי מחפש באז רק שידברו עליו שיראיינו אותו מבחינתו אתה עזרת לו למרות שכתבת דברים נכונים מאוד הוא מחפש שיגערו בו ילעגו לו ואולי הוא יקבל ראיון בחדשות הערב

  4. ימים יידו הגיב:

    לא יודע אם זה חשיבה ילדותי. מה שמעניין אותי זה מאיפה צץ מישהו חרדי שמדבר שמאל ברמה כזו. זה מדליק נורה אדומה אולי?

  5. אריה לוי הגיב:

    אוהב לעקב אחרי הטורים שלך. אתה לא מפחד מכלום. עוד תגיע רחוק

  6. מתניה הגיב:

    לאיזה שפל הגענו?????

כתבות נוספות של אבי לופיאנסקי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו