יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

טרגדיה בכוכב יעקב: אם נספתה בשריפה, 18 נפצעו

אישה בת 45 נספתה ו-18 נפצעו בשריפה בכוכב יעקב. האש פרצה מאופניים חשמליים בטעינה. הבית נשרף כליל, ילדים ותינוקות בין הנפגעים.

09:07 ,30/06/24
כבאות והצלה
קרדיט: כבאות והצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

טרגדיה קשה התרחשה הלילה ביישוב כוכב יעקב שבבנימין, כאשר שריפה אדירה פרצה בבית מגורים וגבתה את חייה של אישה בת 45. האירוע הקשה, שהחל בשעות הלילה המאוחרות, הסתיים באסון כבד ופציעתם של 18 בני אדם נוספים, ביניהם ילדים ותינוקות.

על פי חקירה ראשונית של שירותי הכבאות, השריפה פרצה כתוצאה מהטענת אופניים חשמליים בתוך הבית. האופניים, שהיו ממוקמים בכניסה למבנה, גרמו להתלקחות מהירה שהתפשטה במהירות לכל חלקי הבית. העשן הסמיך שנוצר כתוצאה מהשריפה חסם את נתיב המילוט העיקרי של דיירי הבית, מה שהקשה על החילוץ והביא לתוצאות הטרגיות.

טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין, תיאר את האירוע: "עם ההגעה למקום, דיווחו הצוותים כי מדובר בבית פרטי העולה באש. לוחמי האש החלו מייד בפעולות לכיבוי השריפה. תוך כדי פעולות הכיבוי התברר כי מדובר בבית המחולק לכמה יחידות דיור, והעשן חדר לכל המבנה."

לוחמי האש ביצעו פעולות חילוץ נמרצות, ובמהלכן מצאו את אם המשפחה באחת הדירות. למרות מאמצי ההחייאה, מצבה של האישה הוגדר כאנוש והיא נפטרה זמן קצר לאחר הגעתה לבית החולים הדסה הר הצופים.

מלבד האם שנספתה, נפגעו 18 בני אדם נוספים בדרגות שונות. גבר בן 48 וילד בן 8 נפגעו באורח בינוני, כאשר הילד סובל מכוויות בכ-30% מגופו. 16 בני אדם נוספים, בגילאים שנעים בין שנה ל-17, נפגעו באורח קל, בעיקר משאיפת עשן. בין הנפגעים היו גם אנשים שהגיעו לסייע בחילוץ ונחשפו לעשן.

פאראמדיק מד"א המתגורר ביישוב, אבי זארוג, שהגיע ראשון למקום, תיאר את הסצנה הקשה: "ראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות. מחוץ לבית הייתה המולה וראיתי ילדים ונערים שחולצו מהבית על ידי ההורים. רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים."

זארוג הוסיף: "ההורים הצילו את כל הילדים, אירוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול." דבריו ממחישים את הדרמה הנוראית שהתחוללה במקום, כאשר הורים נאבקו להציל את ילדיהם מהאש והעשן.

סגן טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתיתיהו וראש צוות החקירה, שפך אור על נסיבות פרוץ השריפה: "כבר עם הכניסה לבית, היה ניתן לראות כי ישנו מוקד בעירה משמעותי בקומה הראשונה. עם העמקת פעולות החקירה זיהינו כי מוקד השריפה הוא כתוצאה מאופניים חשמליים, אשר היו עדיין מחוברים לחשמל!"

יעקב הדגיש את הסכנה שנבעה ממיקום האופניים: "האופניים שגרמו לפרוץ השריפה, גרמו לעשן רב אשר התפשט בכל חלל המבנה. בנוסף לכך, מיקום האופניים בכניסה למבנה חסם את נתיב המילוט של בני הבית." ממצאים אלו מדגישים את הסכנה הטמונה בהטענת כלי רכב חשמליים בתוך הבית, במיוחד באזורים המשמשים כנתיבי מילוט.

לייזר היימן, סמנכ"ל מתנדבים ותפעול באיחוד הצלה, ויוסי עמר, חובש וראש סניף בנימין באיחוד הצלה, סיפקו פרטים נוספים על הטיפול בנפגעים: "הענקנו סיוע בזירה לגברת (כבת 40) שפונתה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה (בהמשך נפטרה) ולנפגעת נוספת (כבת 8) שנפצעה באורח בינוני כתוצאה מכוויות ושאיפת עשן."

האירוע הטרגי בכוכב יעקב מדגיש את הסכנות הטמונות בשימוש ובטעינה של כלי רכב חשמליים בתוך הבית. מומחי בטיחות מדגישים את החשיבות של הטענת אופניים וקורקינטים חשמליים במקומות מאווררים ורחוקים ממעברים ויציאות חירום. כמו כן, הם ממליצים להשתמש רק במטענים מקוריים ולהימנע מהשארת המכשירים בטעינה ללא השגחה, במיוחד בשעות הלילה.

בעקבות האסון, רשויות הבטיחות צפויות לחדד את ההנחיות לציבור בנוגע לשימוש בטוח באופניים וקורקינטים חשמליים. במקביל, צפויה להתעורר דרישה לבחינה מחודשת של תקנות הבטיחות הנוגעות לאחסון וטעינה של כלי רכב חשמליים בבתי מגורים.

הקהילה בכוכב יעקב ובאזור כולו הוכתה בהלם מהאירוע הטרגי. תושבים רבים הביעו את תנחומיהם למשפחה השכולה והציעו תמיכה ועזרה לכל הנפגעים. בימים הקרובים צפויים להתקיים אירועי אזכרה ותמיכה בקהילה, במטרה לחזק את המשפחות הנפגעות ולהעלות את המודעות לבטיחות אש בבתים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו