יום ראשון, 30/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חשיפה: צוות מטוס F-16 קורקע לאחר תקיפת מטרות שגויות בעזה

צוות מטוס F-16 קורקע לשלושה שבועות לאחר שני אירועים חמורים של תקיפת יעדים שגויים בעזה. בחיל האוויר מחמירים את נהלי הבדיקה והתפעול.

14:39 ,24/06/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צוות של מטוס F-16 מחיל האוויר הישראלי קורקע לשלושה שבועות בעקבות שני אירועים חמורים בתוך שבועיים שבהם תקף יעדים שגויים בעזה. מדובר צה"ל נמסר כי הטעויות נבעו מטעות בהקלדת אחת הספרות של אחת המטרות במהלך פעילות מבצעית, מה שגרם לצוות המטוס לתקוף יעדים שאינם תואמים את המשימה שהוקצתה להם.

שני האירועים התרחשו בטווח של שבועיים, ובשניהם מדובר היה בטעות בנקודת הציון (נ.צ) שהובילה לתקיפה של מטרות לא נכונות. חשוב לציין כי לא היו נפגעים באירועים אלו, אך בחיל האוויר החליטו לפעול בצורה נחרצת על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. בהתאם לכך, הוחלט על קרקוע הצוות המדובר לתקופה של שלושה שבועות.

בעקבות האירועים, דובר צה"ל הודיע על החמרת נהלי הבדיקה וחידוד נהלי התפעול בצוותי האוויר. המטרה היא להבטיח דיוק מרבי במבצעים הבאים ולמנוע טעויות קריטיות שעלולות להוביל לפגיעה באזרחים או לנזק אסטרטגי.

קרקוע הצוות מהווה צעד חריג ונוקשה, המעיד על החשיבות הרבה שמייחסים בחיל האוויר לשמירה על דיוק ועמידה בנהלים במבצעים מבצעיים. הצוות שנקרע יעבור תקופת אימונים והדרכות מחודשות, שבהן יתמקדו בתרגול נהלי הבדיקה וההקלדה המדויקים כדי למנוע טעויות דומות בעתיד.

גורמים בחיל האוויר ציינו כי המקרה הנוכחי מדגיש את הצורך בהקפדה יתרה על נהלי העבודה. "בכל מבצע ישנם נהלים ברורים ומוקפדים שמטרתם להבטיח ביצוע מדויק של המשימה. אנו נמשיך לחקור וללמוד את האירועים כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד," אמרו בחיל האוויר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו