שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חשיפה: סינוואר מעדיף נקמה בישראל על פני מדינה לפלסטינים

אנליסטים חושפים: המנהיג הבכיר בחמאס יחיא סינוואר מונע בעיקר מרצון נקמה ולהחליש את ישראל, ורק אח"כ מרווחת העם הפלסטיני או הקמת מדינה עצמאית.

10:34 ,13/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אנליסטים ביטחוניים בארה"ב ובישראל חושפים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר, המוגדר כ"חמקמק" ו"רצחני", מונע בראש ובראשונה מרצון נקם בישראל ולהחליש אותה, ורק אחר כך מתכוון לפעול למען רווחת העם הפלסטיני או הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

לפי הערכות, האסטרטגיה של סינוואר היא להמשיך את המלחמה עם ישראל ככל שנדרש כדי "להרוס את המוניטין הבינלאומי של ישראל ולפגוע ביחסיה עם ארה"ב". כך מצוטט בכיר מערבי המכיר את המשא ומתן להפסקת האש.

סינוואר, שתכנן את פיגועי 7 באוקטובר שגרמו לטבח, מקבל החלטות בתיאום עם אחיו מוחמד, מנהיג צבאי חמאס נוסף. לדברי הבכיר, לעיתים סינוואר חלק על ההנהגה החמאסית בחו"ל שהייתה מוכנה להתפשר יותר, בעוד שסינוואר תקיף יותר וממוקד בפגיעה בישראל.

"רווחת העם הפלסטיני או הקמת מדינה פלסטינית נמצאת אצלו בעדיפות שנייה", כך מסכמים האנליסטים. בזמן מאסרו בישראל, סינוואר למד עברית והבין את התרבות הישראלית, ידע שהוא מנצל כיום כדי "לזרוע פילוגים בחברה ולהגביר לחץ על נתניהו".

מקורביו של סינוואר מתארים אותו כ"לא מנהיג רגיל" אלא "אדם חזק וארכיטקט אירועים" שבלעדיו חמאס לא יכולה לקבל החלטות. נראה שהמניע המרכזי של סינוואר הוא נקמה בישראל, אף שהוא גם רוצה לפעול למען רווחת הפלסטינים – אך המטרה הראשונה היא להחליש את האויב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו