יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חשיפה: מאבטח המסיבה ברעים קיבל התרעה "תהיה חדירת מחבלים"

שאלקנא פדרמן, ששימש כמאבטח במסיבת החגיגות ביישוב רעים סיפר בריאיון לערוץ 14 כי שבוע לפני האירוע קיבל התרעה על כוונה לבצע פיגוע.

14:43 ,06/02/24
לעמ ויקיפדיה
קרדיט: לעמ ויקיפדיה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חשיפה דרמטית התפרסמה היום בתקשורת, לאחר שאלקנא פדרמן, ששימש כמאבטח במסיבת החגיגות ביישוב רעים שהותקפה בידי מחבלים במהלך חג שמחת תורה, סיפר בריאיון לערוץ 14 כי שבוע לפני האירוע קיבל התרעה על כוונה לבצע פיגוע.

לדברי אלקנא, שבוע לפני המסיבה הוא קיבל הקלטה מחברו, חייל המשרת באוגדת עזה, שבה נשמע החייל אומר שעומד לקרות משהו בסוכות והוא מעדכן אותו כדי שיהיה מוכן.

אלקנא פדרמן הוא בנו של פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן. אלקנא נפצע בלחימה עם מחבלי החמאס ואושפז בבית חולים. לדבריו, לאחר האירוע הוא התקשר לאותו חייל שהזהיר אותו מראש, והחייל סיפר לו בדיעבד שאכן ידעו שעומדת להתרחש חדירה ואף תוכננה השתלטות על יישובים, אך מסיבות שלא ברורות לא יכל למסור את כל המידע מראש.

הפרסום הדרמטי מעורר תהיות וחשדנות, מדוע אם אכן הייתה התרעה מוקדמת על כוונת חדירה ליישובים, בכל זאת החליט צה"ל לדלל את הכוחות באזור עוטף עזה. יש הטוענים שמדובר במחדל חמור של קברניטי צה"ל, בעוד אחרים הולכים רחוק יותר ומאשימים ב"בגידה יזומה ומתוכננת".

מצד שני, גורמים במערכת הביטחון מזהירים מלהסיק מסקנות מהירות מהדיווח החד-צדדי וטוענים כי ייתכן שמדובר במידע חלקי שאינו משקף את התמונה המלאה. הם מזכירים כי קבלת החלטות מבצעיות מבוססת על איסוף מודיעין רחב ומורכב, וכי צה"ל פועל באופן מקצועי על פי שיקול דעת מבצעי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו