יום שישי, 04/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חרדים קיצונים הפגינו מול לשכת הגיוס: עימותים עם המשטרה

הפגנה של חרדים קיצונים מול לשכת הגיוס בירושלים הובילה לעימותים עם כוחות המשטרה, תוך חסימת צירים והפרות סדר. המשטרה פינתה את המפגינים

08:50 ,29/09/24
משטרה
קרדיט: משטרה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הפגנה של חרדים קיצונים התרחשה היום (א') מול לשכת הגיוס בירושלים, כאשר המפגינים נשאו שלטים נגד גיוס לצה"ל והתעמתו עם כוחות המשטרה שניסו לשמור על הסדר הציבורי. במהלך המחאה, חלק מהמפגינים התעמתו עם השוטרים, חסמו את ציר התנועה ברחוב רש"י, וסירבו להתפנות מהמקום למרות קריאות השוטרים.

=המפגינים החזיקו שלטים עם מסרים המביעים התנגדות עקרונית למדינה היהודית ולשירות בצה"ל, בין היתר נכתב: "אנו מסרבים לשרת בצה"ל כי יהודים אסורים ליצור מדינה משלהם או לנהל מלחמות נגד כל אומה". מדובר במפגינים המשתייכים לקבוצות חרדיות קיצוניות, המנמקות את התנגדותן על בסיס תפיסה תורנית קיצונית שאינה רואה במדינת ישראל חלק מחזון הגאולה היהודית.

במהלך ההפגנה נרשמו הפרות סדר קשות. חלק מהמפגינים חסמו את הכביש והתעמתו עם השוטרים שניסו לפנותם. קצין משטרה במקום כרז למפגינים, ביקש מהם להתפזר ולהפסיק לחסום את ציר התנועה, אך למרות זאת, חלק מהמפגינים המשיכו להתנגד ונדרשו צעדים נוספים מצד המשטרה.

כוחות המשטרה החלו בפינוי המתפרעים בכוח תוך הדיפתם לצדי הדרך כדי לאפשר לתנועה לשוב לסדרה. במקביל, שוטרי התנועה במקום הפנו את ציבור הנהגים לדרכים חלופיות, על מנת למזער את הפגיעה בשגרת התנועה.

כוחות המשטרה המשיכו בפעולתם לשמירה על הסדר הציבורי באזור, מתוך מטרה למנוע החרפה נוספת בעימותים ולאפשר לתושבי העיר להמשיך בשגרת יומם. נכון לשעה זו, לא דווח על פצועים משמעותיים במהלך העימותים, והמשטרה שולטת במקום.

בתגובה לאירועים, גורמים רשמיים במשטרת ירושלים הדגישו את מחויבותם לשמירה על הסדר הציבורי, גם לנוכח הפגנות אלימות וקריאות לפרובוקציות. "אנו פועלים על פי החוק כדי לאפשר חופש ביטוי, אך כאשר הוא מלווה בהפרות סדר ואלימות, אנו נוקטים בצעדים נדרשים לפיזור ההפגנה", נמסר בהודעה.

משטרה

קרדיט: משטרה

משטרה

קרדיט: משטרה

משטרה

קרדיט: משטרה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו