יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"חירם צריך צל"ש לא נזיפה": בן גביר דורש ביטול ההערה הפיקודית

השר בן גביר פנה בדרישה לשר הביטחון גלנט לבטל את ההערה הפיקודית שרשם הרמטכ"ל לתא"ל ברק חירם על פקודת פיצוץ בלתי חוקית במבצע בעזה.

15:34 ,11/03/24
דוברות הכנסת/דובר צה
קרדיט: דוברות הכנסת/דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא היום בתביעה נוקבת לבטל את ההערה הפיקודית שרשם הרמטכ"ל הלוי לחובתו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, בעקבות פקודת פיצוץ שנתן במהלך הלחימה ברצועת עזה לפני כחודשיים.

בן גביר, פנה בעניין זה במכתב ישיר לשר הביטחון יואב גלנט ודרש ממנו לפעול לביטול ההערה. "פניתי במכתב לשר הביטחון גלנט בדרישה שיורה לרמטכ"ל לבטל את ההערה המבישה שניתנה לתא"ל ברק חירם," אמר בן גביר.

בהמשך דבריו תקף השר את ההחלטה להעיר למפקד על החלטותיו בשדה הקרב. "ברק חירם שייך בדיוק לזן המפקדים שצה"ל זקוק להם – חותרים למגע, פועלים להשמדת האויב, ומקבלים החלטות אמיצות בזמן אמת. מפקדים כאלו צריכים לקבל צל"ש!"

תא"ל חירם רשם הערה פיקודית על ידי הרמטכ"ל לאחר שבמהלך הלחימה ברצועה אישר לכוחותיו לפוצץ מבנה של אוניברסיטת אל-אזהר בדרום רצועת עזה, מבלי לקבל אישור ממפקד הפיקוד כנדרש. חירם נימק כי היה חשש מוודאי שהמבנה משמש לפעילות טרור של חמאס.

בן גביר תקף את ההחלטה להעניש את חירם על החלטה לוחמתית זו. לדבריו, "מפקדים צריכים לקבל החלטות קשות במהלך קרבות ולא לקבל נזיפות מההנהגה הבכירה כשהם פועלים באופן מקצועי נגד המרצחים."

דבריו של השר מצטרפים לגל הביקורת הציבורית על החלטתו של הרמטכ"ל הלוי לנזוף במפקד השדה, תוך כדי מערכה צבאית עדינה מול חמאס.

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו